יום של הכרעה בקבינט הקורונה: ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ הודיע הערב (ראשון) בתום דיון בקבינט הקורונה כי חברי הקבינט אישרו את מודל הרמזור של פרויקטור הקורונה, הפרופסור רוני גמזו, שפותח בתיאום עם משרד הביטחון למאבק בקורונה.

רוני גמזו מתייחס לתוכנית הרמזור. צילום: לע"מ

לדברי גנץ, "התוכנית שיוביל פרופ' גמזו, תחלק את הרשויות המקומיות אחת לשבועיים לארבעה צבעים: ירוק, צהוב, כתום ואדום, ותאפשר טיפול מדורג ומותאם בכל רשות". הוא הוסיף כי "כפי שעשיתי עד כה, מערכת הביטחון תעמוד לטובת המאמץ הלאומי ככל שנידרש".

החלטה נוספת שהתקבלה, היא לפתוח את שנת הלימודים בכל הארץ כולל הערים האדומות. פרויקטור הקורונה, פרופסור רוני גמזו, התנגד להחלטה זו והתעקש על עמדתו: "טרם התקבלה החלטה לפתוח את שנת הלימודים בערים אדומות. עמדתי החד משמעית לא השתנתה: פתיחת שנת לימודים בערים אדומות תביא להתפרצות התחלואה בערים אלו ובערים אחרות. אמשיך להילחם על כך בימים הקרובים".

בנוסף הוחלט לפתוח את אולמות התרבות לקהל של עד אלף איש החל מיום ראשון הקרוב, בכפוף למגבלות התו הסגול.

הקבינט התכנס מוקדם יותר היום על רקע המשך העלייה בתחלואה בישראל, כדי לדון בשורה של החלטות משמעותיות, בתוכן תוכנית הרמזור, אישור מתווה התוכנית לפתיחת שנת הלימודים ומתווה הפעלת בתי הכנסת. בהמשך צפויים שרי קבינט הקורונה לדון גם במגבלות תנועה בחג. 
 
פרופ' רוני גמזו הציג בפני השרים בקבינט הקורונה את תוכנית "הרמזור" שגיבש, במטרה להוציא אותה לפועל בימים הקרובים, תוך טיפול נקודתי באזורים אדומים שבהם אחוז הנדבקים גבוה.

עימות בין מיקי זוהר לשאשא ביטון בוועדת הקורונה. צילום: ערוץ הכנסת
 
כאמור, אחד הנושאים המרכזיים שיעלו בקבינט הקורונה הוא פתיחת שנת הלימודים. השרים יואב גלנט וזאב ואלקין הציגו את התוכניות שלהם בתחום החינוך הפורמלי והחינוך המשלים. פרופ' גמזו\ על פי תוכנית הרמזור שהוא מקדם, מציע שלא לפתוח את שנת הלימודים בערים האדומות. 
 
שר האוצר ישראל כ"ץ, אחד מחברי קבינט הקורונה, התראיין היום בבוקר בכאן ב' והעריך כי תוכנית "הרמזור" של גמזו תאושר היום בקבינט. "יש היגיון לעשות בידול בין ערים שבהן צריך טיפול ממוקד לערים שבהן אפשר לשחרר. אני מתנגד לסגר כללי בנסיבות האלה. חייבים להחזיק את המשק פתוח".
 
נושא אחד שלא ידון היום הוא הסאגה סביב טיסת חסידי ברסלב לאומן. הסוגיה הובילה לזעם בקרב הציבור החרדי כלפי ראש הממשלה בנימין נתניהו. אמש נתניהו מינה את השר זאב אלקין לעמוד בראש צוות שרים שיבחן את האפשרות למתווה נסיעה לאומן, תחת הגבלות מחמירות של הרשויות באוקראינה. קבינט הקורונה התכנס היום לאחר שכינוסו נדחה כמה פעמים בימים האחרונים בשל המחלוקת בין משרד הבריאות לנציגי המפלגות החרדיות בנוגע למתווה בתי הכנסת.