מתייצב לצד המגזר הציבורי: שר העבודה והרווחה איציק שמולי התייחס להחלטות האוצר וכן להכרזת סכסוך העבודה של המגזר הציבורי, והביע את תמיכתו בעובדים ובפעולותיהם. ״ברגע האמת במשבר הקורונה מאות אלפי מובטלים וחולים נושאים עיניהם למדינה, וטוב שכך. עובדי המגזר הציבורי שאת שכרם רוצים לקצץ עכשיו הם גם העו"סיות, המורים, האחיות, ועובדי הביטוח הלאומי, אנשי מעמד הביניים, שנמצאים בחזית ההתמודדות עם המגיפה הבריאותית והכלכלית. פגיעה בהם דווקא עכשיו היא כשל מוסרי ואיוולת כלכלית. דרוש חישוב מסלול מחדש״, כתב שמולי. 

כזכור, אתמול הודיעה הוועדה לתיאום וביצוע של ההסתדרות ופורום הנהגת ההסתדרות כי הם אישרו פה אחד את הכרזת סכסוך עבודה כללי בכל מקומות העבודה במגזר הציבורי, על רקע כוונת האוצר משרד האוצר לקצץ בשכר 700 אלף העובדים במגזר הציבורי, והמבוי הסתום אליו נקלע המשא ומתן בנושא. על פי החוק, בתוך שבועיים מהכרזת הסכסוך, תוכל ההסתדרות להתחיל לנקוט בצעדים ארגוניים במגזר.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד בכנס מעריב

ההחלטה התקבלה לאחר שיו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, כינס את מוסדות ההסתדרות לישיבות חירום שלא מן המניין, לדיון בבקשתו להכרזת סכסוך עבודה כללי במגזר הציבורי. הדרישה לסכסוך מגיעה בעקבות "מאבקו של שר האוצר כ"ץ ב-700 אלף עובדי המגזר הציבורי", כהגדרתו.

כמו כן, ביום ראשון השיחות בין ההסתדרות משרד לאוצר בנוגע לקיצוצים שייערכו במגזר התפוצצו ונקלעו למבוי סתום. במהלך היום התקיימו פגישות בין יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד והממונה על השכר באוצר קובי בר-נתן וצוותי המו"מ, אולם הצדדים לא הגיעו להסכמות ולא נמצאו פתרונות לסוגיות שבמחלוקת.