"כל הדיבורים על קיצוץ שכר במגזר הציבורי לא היו ולא נבראו. אפשר לשכוח מזה", כך אומר יו"ר ההסתדרות ארנון בר־דוד בראיון ל"מעריב".
לפי ההערכות, בכוונת הממשלה החדשה להוביל לקיצוץ בתוספות השכר במגזר הציבורי (הסכמי השכר האחרונים נחתמו לפני שלוש שנים, כשמשה כחלון כיהן כשר האוצר). אלא שבר־דוד שולל את הדברים על הסף. "כשהממשלה תתחיל בהכנת התקציב, אפשר יהיה לשבת ולדבר. בכל מקרה, לא אקבל צעדים חד־צדדיים".

הסכמי השכר היו אמורים להיחתם לקראת אוקטובר. זה לא יקרה?
"אני מעריך שהשנה לא יהיה אפשר לדבר על תוספות שכר ועל החזרת התוספות שהתחייבו לשלם בגין השנים הקודמות. להבנתי, הסכמי השכר החדשים ייחתמו רק לקראת סוף 2021".

שר התחבורה היוצא בצלאל סמוטריץ' המליץ לכחלון לא לשלם תוספות ביגוד והבראה לעובדי המגזר הציבורי. מה דעתך?
"את התוספות יקבלו כל עובדי המגזר במשכורות חודש יוני, שיושלמו בתחילת יולי. אני לא רואה סיבה לקפח את עובדי המגזר, שעובדים קשה מאוד. התוספות הללו משולמות כדין, ואין סיבה לבטלן. עובדי המגזר כבר תרמו את חלקם בהסכמתם ליציאה לחופשה ללא תשלום".

יו''ר ההסתדרות ארנון בר דוד (צילום: דוברות ההסתדרות)
יו''ר ההסתדרות ארנון בר דוד (צילום: דוברות ההסתדרות)

שר האוצר החדש ישראל כ"ץ ידוע בהתנגדותו לעבודה המאורגנת. אתה מתכוון להיפגש איתו?
"בימים הקרובים אפגש עם שר האוצר הנכנס ונדון על כלל בעיות המשק".

לאחר שלוש מערכות בחירות, אתמול הושבעה סוף־סוף הממשלה החדשה.
"אני מברך על כך שסוף־סוף יש ממשלה, גם אם מדובר בממשלה מנופחת שהוקמה בעיתוי רגיש מבחינה כלכלית".

אתה רואה בכך טעם לפגם?
"אי אפשר להמשיך יותר את הסאגה הפוליטית הזאת. אני לא מאושר מהממשלה הזאת, אבל כנראה שזה מחיר הדמוקרטיה, והלוואי שהוא יהיה שווה. אני מקווה מאוד שהממשלה החדשה תעשה דברים טובים כמו טיפול במשבר נגיף הקורונה ובנזקים הכלכליים, ובראשם הפיטורים והאבטלה במשק".

אתמול הונף בבניין ההסתדרות בתל אביב דגל הקהילה הלהט"בית, לציון יום המאבק הבינלאומי בהומופוביה.
"כביתם של כלל העובדים, ההסתדרות תמשיך לפעול כדי למנוע גזענות ואפליה מכל סוג שהוא במקומות העבודה, ובתוכם גם מקרי אפליה על רקע נטייה מינית או זהות מגדרית. זכותם של כל עובד ועובדת להגשים את עצמם מקצועית ואישית, בלי לחוש מאוימים מסביבתם. נציגי העובדים, המעסיקים ומקבלי ההחלטות מחויבים להגן יחד על שוויון זכויות והזדמנויות במדינה ולסלול את הדרך לחברה ערכית, נטולת דעות קדומות, סובלנית ומלוכדת יותר. ההסתדרות מזמינה עובדים שנתקלו באפליה במקומות עבודתם להתקשר למוקד הייעוץ במספר 2383*".