מצטרף למירוץ? חבר הכנסת רם בן ברק התייחס הבוקר (ראשון) לקריאתו של ח"כ עפר שלח לקיים פריימריז פתוחים ביש עתיד. בראיון בתכנית של אראל סג"ל ויריב אופנהיימר ב-103FM הצהיר בן ברק, כי "אני בהחלט יכול להיות ראש המפלגה. כשהמפלגה תחליט ללכת לפריימריז, ייתכן שאציג את מועמדותי".

"עפר שלח עשה טעות", הוסיף בן ברק. "במרץ 2021 צפויות בחירות ואין מספיק זמן לפריימריז לפניהן. זאת לא הדרך לעשות זאת. כנראה שיהיו פריימריז ביש עתיד ואנחנו נמצאים בדיונים על הנושא. אני מקווה ששלח לא יפרוש, אבל במפלגות אין קביעות, צריך את הציבור".

שלח: "במשך 8 שנים לא הצלחנו להעמיד מועמד לראשות הממשלה"

מוקדם יותר התראיין ח"כ עפר שלח לכאן ב' והתייחס ליוזמתו לקיום פריימריז ביש עתיד ולכוונתו להתמודד על ראשות המפלגה מול היו"ר הנוכחי, יאיר לפיד.

יאיר לפיד מתייחס להודעת עפר שלח, קרדיט: התכנית של בסאם ג'אבר בערוץ הערבי האלא טיוי, אתר פאנט

כשנשאל האם משבר הקורונה הוא הזמן המתאים להודעתו, השיב: "אם קורונה זה לא הזמן לפריימריז אז זה גם לא הזמן לבקר את הממשלה, כמו שלפיד עושה, אולי בכלל צריך להצטרף לממשלה כמו גנץ. אני פעיל בנושא הקורונה, זה לא משנה את העובדה שלראשונה אחרי הרבה זמן הבחירות כרגע לא בשער וצריך לבנות מועמד נגד נתניהו. אני אומר, בואו נעשה את זה בשבועיים הראשונים בדצמבר, נעשה את זה פתוח מבחינת מועמדים ובוחרים, יבוא הציבור ויבחר מי המועמד שהוא רוצה מול נתניהו ואני מאמין שזה יהיה אני".

לטענות של יאיר לפיד ותומכיו, לפיהן שיטת הפריימריז משחיתה מפלגות, השיב שלח: "יוצרים בלבול מכוון בין הרשימה לכנסת לבין בחירות לראשות המפלגה, מה שלפיד הבטיח לעצמו, בלי לספר לאף אחד, עד לכנסת ה-26. אני מציע פריימריז פתוחים שאי אפשר להשחית במפקדי ארגזים".

"אני מכבד את תל"ם ובוגי יעלון אבל הנושא הזה לא שייך אליהם. רוב הח"כים של יש עתיד מכירים בצורך הזה נוכח מצבה של המפלגה. צריך להגיד ביושר, אנחנו לא מצליחים. הייתי השותף העיקרי של יאיר לפיד בשמונה השנים האחרונות וצריך לומר בצער שלא הצלחנו להעמיד מועמד לראשות הממשלה, אתה רואה את הסקרים. יומיים אחרי שיצאתי עם ההודעה ובכלל חשבו שזה תרגיל, אני מקבל בסקרים רק שני מנדטים פחות. בלי לפתוח את רשימת המועמדים, אנחנו ננציח את שלטון נתניהו", הוסיף שלח.

כשנשאל האם יישאר ביש עתיד במידה ויפסיד, השיב: "אני איש יש עתיד. מנסים לייצר פה ספין. אני הרוח החיה של יש עתיד, הדובר הבולט. תמיד כשיש מועמד שקשה להתמודד מולו אומרים 'אם הוא יפסיד הוא יעזוב'".

על השמועות לפיהן הוא מתכנן לעזוב את יש עתיד ולהקים מפלגת שמאל חדשה, ענה: "אני שמח על המאמרים שרואים בי כמנהיג השמאל, כל אחד שמח שמדברים בשבחו, אבל כשהצטרפתי ליש עתיד אמרתי שאין אלטרנטיבה שלטונית במדינת ישראל בגלל קריסת מפלגת העבודה, ואם יש עתיד תפעל נכון היא יכולה להיות אלטרנטיבה. המצב לא השתנה למעט זה שלא הצלחנו. אם לפיד רוצה להיות ראש ממשלה, הוא היה צריך להציע פריימריז. אני מציע פריימריז בתנאים הכי נוחים לו. מה יותר נוח לו מזה? אם הוא ינצח, הסיטואציה הזו יכולה לגאול אותו, אבל אני משוכנע שאני אנצח".

כשנשאל מדוע הוא מועמד טוב יותר מלפיד, השיב: "הדמות הפוליטית ששמה עפר שלח ידועה לכל מי שמאזין לנו. יודעים את אופיי, יודעים את דרכי. אני מאמין שאני מזוהה עם האלטרנטיבה ויכול להוביל אותה. בסיטואציה שאנחנו נמצאים בה, כשהמערכת הפוליטית מתנפצת לנגד עינינו, הצעירים יודעים שהמערכת לא נותנת להם אף תשובה. נתניהו יריץ כרגיל קמפיין 'ערבים נוהרים' כי זה מה שהוא יודע לעשות, אבל מול זה תתייצב אלטרנטיבה ואני יודע מה לעשות".