הסטיריקן ומנחה הטלוויזיה, ליאור שליין, הגיש היום (שלישי) תביעה בסך 30 מיליון שקלים כנגד חברת הטלוויזיה "רשת" בגין ביטול חוזהו. התביעה, אותה הגיש לבית המשפט המחוזי בתל אביב, מתבססת במספריה על עלות של 400 אלף שקל לתוכנית, כשנותרו עוד 116 תוכניות, לדבריו, לפי ההסכם עם הזכיינית. 

כזכור, הזכיינית רשת החליטה להוריד את תוכנית הסאטירה הוותיקה "גב האומה" משידוריה בערוץ 13, ואף התירה את חוזהו של מגיש ועורך התוכנית, ליאור שליין. "גב האומה" עלתה לשידור ב-2010, בימיה של רשת כזכיינית בערוץ 2, נמכרה לערוץ 10 בשנת 2015, וכארבע שנים לאחר מכן, עם איחוד רשת וערוץ 10, שבה התוכנית להיות משודרת ברשת.

רשת 13 (צילום: צילום מסך)
רשת 13 (צילום: צילום מסך)

במסגרת כתב התביעה ציין שליין, בין היתר, כי "בתחילת חודש אפריל פנה מר מאיר קוטלר, בשם התובעת, אל מנהל התכניות גלאם, והציע כי לרגל משבר הקורונה התכנית תחזור באופן מיידי למסך למספר פרקים. גלאם השיב כי הוא מעדיף תכנית "פחות ביקורתית ויותר מחבקת".

עם הודעת רשת על ביטול התוכנית והתרת החוזה, יצא יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד, להגנתו של שליין, וכתב: "ליאור שליין התחיל אצלי את הקריירה והמשיך אותה על הראש שלי", והוסיף: אני לא מתכונן להעמיד פנים שזה לא כאב לפעמים, אבל מעולם לא חשבתי שהוא עושה משהו בלתי הגון".