הזכיינית רשת החליטה להוריד את תוכנית הסאטירה הוותיקה "גב האומה" משידור בערוץ 13, ואף התירה את חוזהו של מגיש ועורך התוכנית, ליאור שליין, בערוץ, על אף שבחוזהו נותרו עוד 40 תוכניות.

"גב האומה" עלתה לשידור ב-2010, בימיה של רשת כזכיינית בערוץ 2. ב-2015 עברה לשידור בערוץ 10 לאחר שברשת החליטו שלא לשדר אותה לקראת מערכת הבחירות באותה שנה. ב-2019, עם איחוד רשת וערוץ 10, שבה התוכנית להיות משודרת ברשת.

יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד, אשר שליין התחיל את דרכו בתקשורת כמגיש פינה בתוכנית האירוח שהגיש בעבר בערוץ 2 אך גם הרבה לבקר אותו בשנים האחרונות, יצא להגנתה של התוכנית ובפוסט בפייסבוק רמז כי הורדתה נעשתה ממניעים פוליטיים.

"ליאור שליין התחיל אצלי את הקריירה והמשיך אותה על הראש שלי. אני לא מתכונן להעמיד פנים שזה לא כאב לפעמים, קצת הרגיש לי מוגזם, אבל מעולם לא חשבתי שהוא עושה משהו בלתי הגון. זה לא סוד שמכל הפוליטיקאים בישראל, הוא נטפל אלי יותר מכולם. ובכל זאת, אסור להוריד את התוכנית שלו. מפני שפוליטיקאים צריכים לשבת בבית ולחשוש מתוכניות כמו ״גב האומה״. מפני שאחת הבעיות הגדולות שלנו היום הוא שיש לנו מערכת פוליטית שמניחה שאף אחד לא יחשוף אותה. מפני שהומור הוא לא רק הומור - הוא גם החרב החדה ביותר של האמת. שליין הרגיז את בוחריי. את הציבור שלי. היש-עתידניקים בקריזה מתמדת עליו. הבייס שלנו חושב שהוא בלתי נסבל. אלה בדיוק הסיבות שבגללן הוא צריך להמשיך לשדר", כתב לפיד.