מנהיג האופוזיציה ברוסיה, אלכסיי נבלני, אשר הורעל בחודש אוגוסט באמצעות גז עצבים כימי, התראיין היום (שלישי) ביוטיוב והצהיר כי הוא מאמין שקהילת המודיעין הרוסית הרעילה אותו באופן מכוון בהוראת פוטין. בנוסף, סיפר נבלני על הרגעים הקשים שלאחר ההרעלה ועל התחושות שליוו אותו במהלך הטיסה ותקופת ההחלמה. 

"הרגשתי טוב לגמרי ביום ההרעלה, המצב שלי השתנה 20 דקות לאחר ההמראה", אמר נבלני והוסיף: "לא הבנתי מה קורה לי, אבל הרגשתי שאני עומד למות. אני לא יודע איך הורעלתי". 

זוהי הפעם הראשונה מתראיין עורך הדין והפעיל נגד השחיתות בן ה-44 באופן רשמי מאז שהורעל דרך כוס תה ששתה לפני טיסה. לאחר ההמראה החל לחוש ברע ומטוסו נאלץ לבצע נחיתת חירום בסיביר. כעבור מספר ימי אישפוז הועבר לבית חולים בגרמניה ביוזמה של קרן הומניטרית פרטית, לאחר שאנשיו ותומכיו חששו כי הרשויות ברוסיה ינסו למנוע את פינויו במטרה להביא למותו. מאז הספיק לפרסם תמונה בה הודיע על שיפור והשתחרר. 

לפני מספר ימים, דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב האשים את ארגון ה-CIA בעבודה עם נבלני, והדגיש כי הם מאמינים שהוא מקבל הוראות מאנשים, שהוגדרו כ"מדריכים". "ההאשמה של נבלני, לפיה פוטין עומד מאחורי הרעלתו - אינה מקובלת, חסרת יסוד ומעליבה, אך הוא חופשי לחזור לרוסיה".

התמונה שפרסם אלכסיי נבלני (צילום: צילום מסך)
התמונה שפרסם אלכסיי נבלני (צילום: צילום מסך)


כזכור, בתחילת החודש שעבר ולאחר מספר בדיקות שבוצעו על ידי הצוות הרפואי הגרמני שאימתו באופן סופי כי אכן מדובר בהרעלה, הופנו שאלות רבות לרוסיה, והם מצידם טענו כי על אף שמצאו יותר ממאה ראיות, בחנו צילומי טלוויזיה במעגל סגור והזמינו למעלה מ-20 בדיקות רפואיות לא נמצאה הוכחה שנבלני הורעל באופן מכוון. בנוסף, דרשו מגרמניה לספק הוכחות מוצקות ולהעביר אליהם העתקים של בדיקות הסמים, רעל, מתכות וחומרים כימיים שונים אשר משפיעים על מערכת העצבים.   

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל התייחסה באותם ימים להתפחות בפרשה ואמרה כי מדובר ב"ניסיון רצח באמצעות גז עצבים" וכי היא מצפה ש"רוסיה תסביר את עמדתה" בעניין נבלני. עוד הוסיפה שבכוונתה להתייעץ עם שותפיה בנאט"ו כדי להחליט על אופן התגובה. מספר ימים לאחר מכן הודיע משרד החוץ הרוסי כי הוא קיבל מספר הצהרות עוינות בעקבות מצבו הבריאותי של נבלני. "התגובות השחצניות בנוגע לשימוש בגז נוביצ'וק הן חלקיות. במשך שנים רבות עשו מומחים במדינות מערביות רבות ובנאט"ו שימוש בקבוצת הכימיקלים הזו", אמרו.