סוכנות הידיעות "רויטרס" דיווחה כי מנהיג האופוזיציה ברוסיה, אלכסיי נבלני, המריא הלילה (שבת) מסיביר ונחת הבוקר בגרמניה. נבלני, שעל פי החשד הורעל ביום חמישי, אושפז לאחר נחיתתו בבית חולים בגרמניה ביוזמה של קרן הומניטרית פרטית, לאחר שאנשיו ותומכיו חששו כי הרשויות ברוסיה ינסו למנוע את פינויו במטרה להביא למותו. 

קירה ירמיש, הדוברת של נבלני, כתבה בטוויטר כי "המאבק על חייו ובריאותו של אלכסיי רק מתחיל ויש עוד דרך ארוכה לפנינו, אך הצעד הראשון כבר נעשה". היא הוסיפה כי רעייתו של נבלני, יוליה, טסה עמו לגרמניה.

ירמיש אמרה כי היא הייתה אמורה ללוות את נבלני באמבולנס מאומסק שבסיביר לשדה התעופה, אך הוסיפה כי "למרות הסיכום הוא נלקח מאיתנו בסתר בניגוד למה שסוכם עם בית החולים".

תומכיו של נבלני הביעו חשש אתמול, לפיו הקרמלין מסכל את פינויו של מנהיג האופוזיציה לגרמניה וכי לבית החולים בסיביר בו אושפז לאחר שהתמוטט אין את הציוד הנדרש לטיפול בו. לדברי מנהל בית החולים, העברתו תעמיד את חייו בסכנה משום שמצבו אינו יציב והוא עדיין בתרדמת.

אלכסיי נבלני (צילום: REUTERS/Shamil Zhumatov/File Photo)
אלכסיי נבלני (צילום: REUTERS/Shamil Zhumatov/File Photo)

לטענתה של הדוברת, "האיסור על העברתו של אלכסיי הוא ניסיון להרוג אותו. הרופאים והרשויות הערמומיות הם שאישרו את זה".

כזכור, ביום חמישי אושפז נבלני בבית חולים בסיביר, כשהוא סובל מתסמיני הרעלה. נבלני בן ה-44 היה על טיסה בדרך למוסקבה, כאשר חש ברע והמטוס נאלץ לבצע נחיתת חירום. "אנחנו מעריכים שרעל הוכנס לתה אותו שתה", ציינה ירמיש, "זה הדבר היחיד שהוא הספיק לשתות הבוקר".