אם רוסייה ניסתה למכור את בתה בת השבוע בשוק השחור ברוסיה תמורת 3,000 ליש"ט (13,000 שקלים) במטרה לרכוש לעצמה זוג מגפיים חדשים. לואיזה גדז'יבה, בת ה-25, נתפסה בשעת המעשה על ידי שוטרים מקומיים שהתחזו לקונים פוטנציאלים. 

לפני שביצעה את המעשה, האם דנה עם אחותה לגבי זוג מגפיים חדשים שרצתה לקנות ולא היה באמצעותה מספיק כסף לרכוש אותם. לכן היא סיפרה לה כי היא מתכוונת למכור את בתה שנולדה רק כשבוע קודם לכן. גדז'יבה הציעה למכירה את בתה התינוקת בקבוצת מכירה בפייסבוק ויצרה קשר עם אדם שהיה מוכן לשלם את הכסף. היא סיפרה לו דרך הרשת החברתית כי היא רוצה למכור את התינוקת על מנת שתוכל לשלם על שכר הדירה שלה ולכלכל את שלושת ילדיה הנוספים.

התינוקת שהוצעה למכירה (צילום: רשתות חברתיות)
התינוקת שהוצעה למכירה (צילום: רשתות חברתיות)

כאשר היא מצאה קונה שהיה מוכן לשלם את הכסף, היא קבעה איתו להיפגש בבית קפה מקומי בעיר על מנת לבצע את העסקה. כשהיא הגיעה למקום המפגש, היא נוכחה לגלות כי מדובר ברשויות אכיפת החוק והמשטרה המקומית שהתחזו ובכך תפסו את האם הצעירה בזמן "החלפת הסחורה" ולקחו אותה למעצר באופן מידי.

לפני התערבות המשטרה בעסקה, קבוצה נגד עבדות וסחר בבני אדם ניסתה לשכנע את האם הצעירה שלא למכור את בתה. "ניסינו בכל דרך אפשרית להסביר לה שתנאים גרועים ומסוכנים מחכים לילדה הקטנה ושהיא עלולה ליפול לידיים של עבריינים, אבל לא היה לא אכפת", נאמר על ידי נציג בקבוצה. הוא הוסיף: "השיא היה כשראינו את ההתכתבות שלה עם אחותה, שידעה על הכל, ועדיין דנה איתה לגבי בחירת המגפיים שתרכוש בכסף שתקבל עבור התינוק".

השוטרים סיפרו כי הם העבירו לצעירה את הכסף לפני ביצוע העסקה, והצעירה אפילו דאגה להעביר להם קבלה. לאחר שהם חיכו לה בבית הקפה ועצרו אותה, היא הודתה במעשה במלואו במהלך החקירה והיא הואשמה במעשה. נכון לזמן כתיבת שורות אלו, חייה של התינוקת אינם בסכנה והחקירה סביב הנושא עדיין נמשכת.