לא עובר סגר בלי שנשמע על איש או אשת אוכל שלקחו את הידע והשעמום שלהם למחוזות יוזמתיים והחלט לייצר מהבית מיני מעדנים, קינוחים, מאפים למען נוכל להתפנק ולמען הם יוכלו לשרוד ולעבוד.

שניים מאלו הם בני הזוג נועה חיים ודניאל צור, הוא סו שף מטוטו, היא קונדיטורית ממסעדת אלנה שבמלון נורמן. בני הזוג, שהיו בעלי לוז עבודה עמוס במיוחד עד הקורונה, הבינו שכדאי מאד לתהעורר מהתרדמת וחוסר המעש שנפל על התעשייה ולראשונה החליטו לעבוד יחד ולעשות משהו יחד ולו למען ההתעסקות ויצירה של דברים שהם אוהבים וכמובן גם למען ההשרדות הכלכלית. הזוג החמוד והחברותי להפליא הזה, עם הסבלנות עד אין קץ לשאלות הלקוחות בטלפון, מייצר פסטות טריות שונות כולל פסטה פיצ'י טוסקנית אמיתית ולצידן רטבים טריים מהעגבניות הקלאסי ועד ספיישלים כגון קרבונרה מעושנת מטריפה. לעסק שלהם קוראים פסטה פיצ'י.

פסטה פיצ'י נועה ודניאל (צילום: נועה חיים)
פסטה פיצ'י נועה ודניאל (צילום: נועה חיים)

שני בני הזוג באים מרזומה מכובד ודווקא פה, בסביבה הבייתית שלהם הם חוזרים בעיני לבסיס, להכנת חומר הגלם הכי ראשוני שיש אחרי הלחם וזו הפסטה, אותה מנה שמאמות איטלקיות היו מכינות בכפרים מידי יום, אותה התעסקות מתודית ומהפנטת של יצירת בצק ושידוך הרוטב הנכון למנה המושלמת. היתרון הענק בפסטה היא הנגישות שיש בה לרוב האוכלוסיה, בשונה מהרבה מנות אחרות, פסטה היא משהו שכולם אוכלים, כולם אוהבים בכל גיל ובכל מצב רעב, היא מנחמת וממלאת והבחירה דווקא בפסטה טריה מראה בעיני את הרצון של דניאל ונועה לייצר משהו לנשמה, לכולם. 


מה שמייחד בעיני את המשלוחים של נועה ודניאל הם הספיישלים והרטבים. חוץ מפסטות קלאסיות, מכינה נועה, שמגיעה מהכנת פסטה בעברה, גם פסטה פיצ'י- זוהי פסטה טבעונית שמקורה בטוסקנה, ללא ביצים ומרקמה וצורתה גסים יותר, נהוג לומר שפסטה פיצ'י אמיתית תהיה כזו שאף רצועת פסטה אינה דומה לחברתה וחוסר האחידות מראה שהיא אכן נעשתה ידנית. חוץ מהפסטה המעולה הזו, מכינה נועה גם רביולי במילוי קרם תירס כספיישל מידי פעם. מבחינת רטבים -היכולת לקבל רטבי בשר טובים היא נהדרת בעיני כי להכין ראגו אמיתי וקרבונרה טובה שיעמדו במשלוח ובמחיר שפוי זו חוויה מענגת שאני לא חווה בהרבה מקומות. זה לא משנה אם תקחו רוטב שמנת או רוטב ראגו, המחיר הוא אותו מחיר והתענוג אותו תענוג. 35 שקלים למנת פסטה עם רוטב.
אנחנו טעמנו את הפיצ'י עם עגבניות קלאסי, פטוצ'יני עם ראגו ואת הספיישל רביולי תירס עם הקרבונרה. בין ללקק עם האצבע את הקרבונרה המעושנת המושלמת מהצלחת לבין לשאוף את ניחוחות היין מהראגו העשיר ועד להתענג מהנגיסתיות הכיפית של הפיצ'י לא הצלחנו להחליט מה יותר טעים. הבצק היה מושלם והוראות ההכנה השיגו לנו את האל דנטה שהפסטה זקוקה לו, הרוטב ידע תמיד לעטוף את הפסטה במינון הנכון וכל החוויה הייתה פשוט  מדויקת. ולא יקרה שזה חשוב לציין.

פסטה ראגו ורביולי תירס קרבונרה (צילום: אסנת גואטה)
פסטה ראגו ורביולי תירס קרבונרה (צילום: אסנת גואטה)

איך מזמינים? פשוט שולחים וואטצפ 054-8166710 . המשלוחים נעשים בימי שלישי ושישי. אז ההזמנות הם מקבלים בימי ראשון ורביעי. בצק הפסטה הוא מביצי חופש- כמה מדהים בעיני, הקמחים מאיטליה והירקות מהשוק, ניתן לקבל ספגטיני, טורטליני בטטה, פטוצ'יני, רביולי גבינות, ספיישלים משתנים וכמובם ופיצ'י – פסטה טבעונית. בתפריט הרטבים יש כמובן רוטב עגבניות קלאסי (ניתן לקבל גם עגבניות חריף), שמנת פטריות תרד, פסטו קרמי, ראגו עשיר מהטובים שתאכלו ואם יצא לכם טוב אז אולי ספיישל קרבונרה אלוהית. המחיר 35 שקלים לפסטה ורוטב ו-25 רק לפסטה טרייה. משלוח כ- 10 שקלים. להזמין להזמין להזמין ולאגור למקרה והם יחליטו להפסיק!
סיימנו בפנה קוטה תאנים וקראמבל שנועה עושה והלכנו לעשות שנ"צ ולהתפלל לאלוהי הקורונה שגם אם הוא יילך- שישאיר לנו את נועה ודניאל והפסטות שלהם.