הפרשן המשפטי של חדשות 13, ברוך קרא, שוחח היום (שני) עם אראל סג"ל ודוד ורטהיים בתוכניתם ב-103FM על הבקשה שהגישו פרקליטיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לביטול כתב האישום נגדו ואמר: "אין סיכוי שהבקשה תתקבל אבל בראייה אסטרטגית של ניהול תיק, הם עושים דבר נכון". 

ראש הממשלה בנימין נתניהו מדבר על החלטת מנדלבליט. צילום מתוך עמוד הטוויטר של בנימין נתניהו

אתה נחשפת למסמך המלא?
"כן, אני אוהב לקרוא מסמכי ביותר עיון ועומק אבל קראתי".

מוצא שם דברים מעניינים?
"אני מוצא שם עבודה מעולה של סנגורים, בראיה אסטרטגית של ניהול תיק. במובן הזה שאין שום סיכוי כמובן שהבקשה תתקבל אבל בראיה אסטרטגית של ניהול תיק הם עושים דבר נכון. אני מקבל תחושות דה ז'ה וו מתיקים שניהלתי". 

אני חייב לשאול, אני מרגיש מבין השורות אחרי ששמעתי את עמית חדד מדבר שהם הולכים על הקו, מוכנים להרשעה, זו האמת. הוא הרי לא מאמין שהבקשה תתקבל והכול יתבטל.
"מה שקורה בד"כ במצבים כאלה, מגישים את הטענות המקדמיות האלה, הם מצפים לתגובה לא מיידית אלא אחרי שמיעת הראיות אבל נותנים את המסה הזאת מתוך הבנה שהסיכוי שהבקשה תתקבל הוא נמוך, אבל מה השופטים עושים? הם לא אומרים אנחנו דוחים את הטענות אלא שואלים האם הטענות מוצדקות לביטול כתב אישום. הם אומרים לא, נלמד את הטענות תוך כדי המשפט וניתן לזה את המשקל הראוי ביום שנכריע את הדין. השופטים נוטים הרבה פעמים לבקר את הפרקליטות, המשטרה וזה נותן משקל יותר או פחות גדול, תלוי בתיק. באופן כללי וסליחה אראל יש דברים שם קצת יותר בעיתיים אבל אף אחד מהדברים שרואים שם, לא דברים שלא ראינו".

תראה ברוכי, אנחנו מאוד חלוקים. עולה לי תחושה ולו למראית עין שמישהו חיפש ראש יותר מאשר חיפש אמת. ולעמן זאת עשו דברים שלא עושים בד"כ.
"אני חולק עליך".

אם כל הזמן עושים את זה אוי ואבוי.
"בוא נלך עם האוי ואבוי שלך. אין כמעט תיק גדול שאין טענה שעד המדינה גויס תחת לחץ ומה קורה בבית המשפט? אומרים או שהוא גויס תחת לחץ או שאומרים 'הרעיפו עליו טובות הנאה בטח שיגיד מה שאתם רוצים'. מה קורה בסופו של דבר? השופטים אומרים שלא יסתמכו אך ורק על עדי מדינה".

יש יותר מאחד.
"יפה, זה תיק מורכב אבל בוא נגיד שניר חפץ אומר דברים נוראיים על נתניהו, הרי אין שום שופט שייקח את דבריו כפי שהם, אלא רק אם הם מסתנכרנים עם עדויות אחרות".

סג"ל: אתה יודע טוב מאוד שגם אם זה לא יתקבל בשלמותו, הוא יסייע מאוד בניהול המשפט עצמו, בחקירות העדים. אני מדבר על הדברים הללו לא כמי שצופה מן הצד בתוכנית, אלא כי אנחנו בטלטלה מטורפת 4 שנים, הכול אמוציונלי.
דוד: אגיד לך משהו, אתה אומר שאנחנו 4 שנים בטלטלה, אם היה רה"מ שאכפת לו, אני לא אומר שהוא היה צריך להתפטר, אלא להפסיק עם כל השטיקים כמו שיש עכשיו עם הבקשה לביטול וללכת למשפט ולצאת זכאי.
סג"ל: זו אחת הפרוצדורות המוכרות והמקובלות.
דוד: אתה אומר שהמדינה נמצאת בטלטלה ואני נותן לך פתרון לטלטלה.
סג"ל: זה חלק מהוכחת צדקתו. 

"קודם כל העניין של הגנה מן הצדק זה מאה אחוז, לו אני סנגור אני עושה בדיוק אותו דבר. אם סנגור לא עושה זאת הוא כמעט מתרשל בתפקידו. דוד לוקח לסיפור אחר ואני תומך בעמדתו, אני חושב שראש ממשלה לא יכול לכהן בתפקיד תחת כתב אישום נקודה, גם אם הוא חושב שנעשה לו עוול".