בהנחה שהכנסת ה־23 אכן תתפזר ומדינת ישראל תצעד בקרוב אל הקלפיות, סקר מנדטים של מנחם לזר, מנהל פאנלס פוליטיקס, עבור “מעריב־סופהשבוע”, מלמד כי לו הבחירות היו נערכות היום - מנהיג הליכוד בנימין נתניהו היה עומד בראש הממשלה ה־36.

נתניהו פונה לגנץ, מתוך עמוד הפייסבוק של בנימין נתניהו

על פי הסקר, הליכוד בראשות נתניהו יקבל בבחירות 29 מנדטים. אחריו צועד נפתלי בנט בראש מפלגת ימינה עם 22 מנדטים. ראש האופוזיציה יאיר לפיד, שמנהל ביממה האחרונה קרבות בוץ עם כחול לבן סביב השאלה מי ינהיג את גוש המרכז־שמאל בבחירות הקרובות, מקבל בסקר 18 מנדטים, בעוד כחול לבן, בראשות בני גנץ, מדשדשת מאחור עם 10 מנדטים בלבד.

הרשימה המשותפת, בראשות איימן עודה, הנתונה בתוך סכסוכים פנימיים, הולכת ומאבדת מכוחה ובסקר הנוכחי מקבלת 11 מנדטים בלבד, לעומת 15 מנדטים שאותם השיגה בכנסת ה־23.

חלוקת שאר המנדטים נראית כך: ש”ס בראשות אריה דרעי 9, ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן 8, יהדות התורה בראשות יעקב ליצמן 7, וסוגרת את הרשימה מרצ בראשות ניצן הורוביץ עם 6 מנדטים.

על פי החלוקה לגושים, גוש הימין־חרדים, הכולל את הליכוד, ימינה, ש”ס ויהדות התורה, מתחזק ומגיע ל־67 מנדטים. גוש המרכז־שמאל, הכולל את יש עתיד, הרשימה המשותפת, כחול לבן ומרצ, מונה 45 מנדטים בלבד. ליברמן, שלא מזדהה עם אף גוש, מקבל 8 מנדטים, וגם אם יצטרף לגוש המרכז־שמאל לא יוכל לשנות את התמונה.

מתחת לאחוז החסימה נמצאות עוצמה יהודית 1.3%, העבודה 1.3%, דרך ארץ 0.5%, הבית היהודי 0.3% וגשר  0.3%. שיעור המתלבטים היה הפעם גבוה במיוחד – 23%.

בסקר נבדקה השאלה את מי הציבור ירצה לראות בראשות הממשלה. התוצאה חופפת את חלוקת המנדטים, ונתניהו מוביל עם 33%, בהפרש ניכר לעומת בנט 14%, לפיד 12% וגנץ 8%.

בשורה התחתונה: הסקר מלמד כי למרות העלייה בתחלואת הקורונה והמשבר הכלכלי, התעסוקתי והבריאותי, נתניהו צועד לבטח אל תקופת כהונה נוספת, הפעם מבלי שיצטרך לחלוק, אפילו על הנייר, את כהונתו ברוטציה עם מועמד אחר.

בסקר השתתפו 541 חברים בפאנל המשיבים של Panel4All, לביצוע מחקרים באינטרנט על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים כאחד. טעות הדגימה המרבית: 4.3%.