יו"ר האופוזיציה ומפלגת יש עתיד יאיר לפיד אמר הערב (חמישי) בריאיון לחדשות 12 כי בבחירות הקרובות הוא שואף לעמוד בראש מפלגת מרכז גדולה, שתאחד כוחות עם "כל מי שרוצה לטפל בקורונה ובכלכלה". הוא טען כי "הממשלה הבאה תהיה אחרת לגמרי, כל הפסילות הישנות יימחקו, אני מעוניין לחבק ולצרף את כולם".

יאיר לפיד בכנס מעריב

לפיד התייחס למצב מפלגתו שלא מצליחה להתרומם בסקרים ואמר: "אנחנו המפלגה הגדולה בגוש ובסוף הכל יתכנס לגוש. ברגע שיהיה איחוד בגוש, אפילו איחוד ראשוני שלא ברור לאן הולך, פתאום הפער היה רק 6 מנדטים מהליכוד. זה פער שאפשר לסגור".

"הממשלה הבאה תהיה אחרת לגמרי, כל הפסילות הישנות יימחקו", הבטיח. "יש הבנה שאם אנחנו רוצים לעשות שינוי אמיתי צריך לאחד כוחות למפלגה גדולה אחת במרכז. אני מעוניין לחבק ולצרף את כולם ולהגדיל את המפלגה במרכז, כי זו הדרך היחידה לשנות את השלטון. אני מוכן לשבת עם כל מי שרוצה לטפל בכלכלה ובקורונה. אני יודע לעשות חיבורים ועשיתי יותר חיבורים בשנים האחרונות מכל אחד אחר במערכת הפוליטית". 

יש מישהו שעבורו תהיה מוכן לזוז הצידה?
"אני חושב שאם מסתכלים על כל המערכת הפוליטית אין אדם שיותר מתאים להיות ראש הממשלה הבא ממני, אין אדם שהוכיח יותר עמידה בלחצים, משופשף ומצולק פוליטית, ואני חושב שזה מתקדם, עובדה שאני ראש המפלגה הגדולה בגוש, עובדה שבהתאמה לראשות ממשלה אני ממוקם ראשון בגוש, זה לוקח זמן וזה קשה".

"אנחנו מנסים לעשות משהו גדול, באמת לשנות את התפיסה של מה זה שלטון, שאנשים מרגישים שהממשלה בחדר השינה שלהם מעכירה את חייהם, שהילדים גדלים במקום מלא שנאה. וזה יקרה כי זה שווה את המאמץ, כי המדינה הזו חפצת חיים וכי הגיע הזמן. בסופו של דבר תסתכלי על המדינה הזו ועל החודשים האחרונים, זה אסון בהתהוות לרוח הישראלית, לכלכלה הישראלית ולעתיד שלנו".

לסיום לפיד תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו על ההשוואות שעשה בדבריו אמש בין ישראל לבין מדינות אחרות, בהן מצב התחלואה בקורונה דומה לשלנו ואמר: "ההשוואות המופרכות של נתניהו אתמול זה היה לא יאומן. ההשוואה הנכונה היא למדינות אי, שאפשר להוריד שלטר ולסגור את המדינה. צריך להשוות למדינות כמו קפריסין וניו זילנד, שם מתו עשרות בלבד, זה מה שהיה צריך להיות פה לו הפוליטיקה הכי מכוערת שיש לא הייתה מנהלת את המגפה".