בעולם לא נשארו אדישים להכרזה על הסכם נרמול היחסים בין ישראל ומרוקו, ורבים מיהרו היום (חמישי) להגיב להתפתחות המדינית החדשה במזרח התיכון: בכיר פלסטיני גינה את ההסכם, כינה אותו "בלתי מתקבל על הדעת" וטען כי הוא מעודד את ההתעלמות הישראלית מזכויות הפלסטינים. 

נתניהו על הסכם הנורמליזציה עם מרוקו. צילום: רויטרס

דובר חמאס בעזה גינה גם הוא את ההסכם ואמר כי "זהו חטא שלא משרת את העם הפלסטיני. הכיבוש הישראלי משתמש בכל הסכם נורמליזציה חדש כדי להגביר את התוקפנות כלפי העם הפלסטיני ולהרחיב את ההתיישבות שלו". ארגון הג'יהאד האסלאמי הגיב גם הוא ומסר: "התדרדרות נוספת של השלטון הערבי החלש שמעוניין להדק את הקשרים שלו עם ארה"ב וישראל".

מעט לאחר ההודעה על חתימת ההסכם, מלך מרוקו מוחמד השישי שוחח עם ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן ואמר לו כי הוא תומך בפתרון שתי המדינות לסיום הסכסוך הישראלי-פלסטינית. "משא ומתן בין ישראל לפלסטינים הוא הדרך היחידה לפתרון כולל שיביא לסיום הסכסוך", הוסיף. 

מול הקולות המתנגדים, נשיא מצרים א-סיסי בירך על ההסכם ומסר כי הוא "מעריך את הצעד החשוב של נרמול היחסים בין מרוקו וישראל". גם איחוד האמירויות בירכה על חידוש היחסים הדיפלומטיים בין מרוקו לישראל: "צעד זה, מהלך ריבוני, תורם לחיזוק המאמץ המשותף שלנו ליציבות, שגשוג ושלום צודק ומתמשך באזור". מלך בחריין הצטרף למברכים ושיבח את מלך מרוקו על החלטתו. 

כזכור, כחלק מההסכם, טראמפ הסכים להכיר בריבונותה של מרוקו באזור מערב הסהרה. 'חזית פוליסריו', תנועה המבקשת להקים מדינה עצמאית בשטח זה, הגיבה להסכם ומסרה כי עמדה של ארה"ב בנושא "מצערת מאוד".

נציג התנועה באירופה הוסיף כי מדובר ב"החלטה מוזרה, אך לא מפתיעה". "ההכרזה לא תשנה במילימטר את המציאות של הסכסוך ואת זכותם של תושבי סהרה המערבית להגדרה עצמית", אמר. "אנחנו נמשיך במאבק".