איש הרדיו והתיאטרון יעקב אגמון הלך לעולמו היום (רביעי) בגיל 91. אגמון היה מהדמויות המשפיעות ביותר על חיי התיאטרון, התרבות והבידור בישראל במשך כשישים שנה.

ראיון מיוחד שהעניק אגמון למעריב בשנה שעברה, עם הגיעו לגיל 90

אגמון שימש כמפיק ובמאי תיאטרון, ובמקביל הגיש תוכניות שונות ברדיו ובטלוויזיה. הוא מזוהה במיוחד עם התוכנית "שאלות אישיות" בגלי צה"ל, אותה הגיש ברצף מ-1968 עד מותו.

אגמון היה נשוי לשחקנית גילה אלמגור מאז 1963. לזוג בן ובת מאומצים, בן מנישואיו הראשונים של אגמון ובת משותפת לאגמון ואלמגור, נכדים ונינים.

גילה אלמגור, יעקב אגמון (צילום: פרטי)
גילה אלמגור, יעקב אגמון (צילום: פרטי)

אגמון נולד ב-1929 בפולין, ובגיל 4 עלה עם משפחתו לישראל. את דרכו החל ככתב השבועון "רימון", וב-1958 הפיק את חגיגות העשור למדינת ישראל. לאחר מכן שימש כמנכ"ל תיאטרון הקאמרי.

ב-1964 הקים את תיאטרון בימות, במסגרתו העלה הפקות רבות שזכו להצלחה מסחרית. ב-1978 הקים את תיאטרון בית ליסין, וניהל אותו במשך שמונה שנים.

בהמשך שימש כמנהל האומנותי של פסטיבל עכו, וב-1995 מונה למנכ"ל תיאטרון הבימה, אך לא הצליח לחלץ את התיאטרון הלאומי ממצבו הכלכלי הקשה.

כאמור, במשך 52 שנה הגיש את התוכנית "שאלות אישיות" בגלי צה"ל, בה קיים בכל שבוע ראיון "אחד על אחד" עם אושיות מתחומים שונים. ב-1994 יצא לאור ספר המלקט את מיטב הראיונות. עוד הגיש תוכניות בקול ישראל ובערוץ הראשון.

בתוך כך, נשיא המדינה ראובן ריבלין, פרסם בחשבון הטוויטר שלו מילות פרידה: "יענק'לה אגמון איננו. מנהל התיאטראות האגדי, האיש שלא הסכים להשתעמם והמראיין הנפלא של 'שאלות אישיות'. הוא יצר ואצר עבורנו פסיפס היסטורי-תרבותי ישראלי שיישאר איתנו לדורי דורות. בשדרת הכוכבים של השמיים יש אחד על שמך, יענקל'ה. לך והטבע בו את כפות ידיך. גילה והמשפחה, כל אהבתנו לכם".