בימ"ש השלום בירושלים קבע היום (שני) דיון ליום רביעי הקרוב, בבקשת משפחת סנדק למנות שופט חוקר שיחקור את הרג הנער אהוביה סנדק ז"ל בידי שוטרים.

לאחר קביעת מועד הדיון הגישה הפרקליטות את תגובתה, לאחר שבית המשפט הורה למדינה להתייחס לעתירה שהוגשה על ידי בני משפחת סנדק, ואפשר לה להגיש את תשובתה עד היום.

בתגובה נכתב כי "דין הבקשה להידחות על הסף, שכן היא אינה עומדת באמות המידה שנקבעו על ידי המחוקק והן בפסיקת בית המשפט העליון".

עוד נטען, כי "המדינה לא זנחה את תפקידה בחקירת מותו של המנוח, ומשכך אין מקום לנקוט בהליכים הקבועים בחוק בענייננו, והדברים אמורים בייחוד שעה שגופי החקירה טרם כילו את מלאכתם. הבקשה אינה מגלה פרטים או עובדות שאינם ידועים לגוף החוקר ומכל מקום ככל שכאלה ידועים למבקשים, שומה עליהם למסור את אלה לגופים האמונים על החקירה על מנת שיהא בידי אלה להביא באופן המהיר ביותר לגילוי האמת".

עימותים בין שוטרים ומפגינים במחאה על מות אהוביה סנדק בתל אביב

עו"ד אריאל עטרי, המייצג מטעם ארגון חוננו בתיק, מסר: "אנו מברכים על הדחיפות שבה רואה השופט וינשל את הצורך בהכרעה ובירור נסיבות הריגתו של אהוביה ז"ל. דחיפות זו בולטת על רקע אי העברת תגובה מטעם המדינה לבקשה, חרף החלטת בית המשפט".

כזכור, המחלקה לחקירות שוטרים הודיעה אמש כי העיתונאי קלמן ליבסקינד לא זומן לחקירה, בניגוד לפרסומים, אלא נדרש לתת עדות בפרשה לאחר שפרסם את גרסת הבלש העצור אמש במעריב, ובינתיים עדותו התייתרה. מח"ש עדכנה גם כי השוטר שנחקר בחשד לשיבוש מהלכי משפט שוחרר בתום חקירתו בתנאים מגבילים.