סגן שר הבריאות, ח"כ יואב קיש ממפלגת הליכוד, לא בהכרח ציפה שראיון שגרתי שנתן הבוקר (רביעי) ב-103FM יעורר ביקורת חריפה במיוחד מכל צדי המפה הפוליטית. עם זאת, אף אחד לא באמת האמין כי יעלה אפשרות ממשית לדחיית הבחירות. "אם נגיע לערב הבחירות עם תחלואה גבוהה - לדעתי נצטרך לדחות אותן" אמר קיש, והביא עליו את זעמם של ח"כים רבים. 

אכיפת הסגר השלישי, מחסומי הקורונה בלילה (צילום: דוברות המשטרה)

"ביבי רוצה לדחות את הבחירות ולהפוך את ישראל לדיקטטורה. אז הנה הסבר קצר על תופעת הדחיינות - היא מקושרת לדיכאון, הפרעת קשב וריכוז ובעיקר לחרדה חברתית. ביבי שחרר, אתה לא כשיר יותר", צייץ בחשבון הטוויטר שלו ח"כ אביגדור ליברמן, יו"ר ישראל ביתנו.

צביקה האוזר ממפלגת תקווה חדשה אמר ב-103FM: "מזל שלפחות בשביל זה צריך 80 אצבעות בכנסת כדי לשנות חקיקה. אני שמח שיואב קיש מתכתב עם מציאות של מלחמת יום כיפור, כי אנחנו נמצאים בסיטואציה הכי דומה למה שהיה אחרי מלחמת יום כיפור. נקום אחרי הקורונה למדינה מרוסקת חברתית וכלכלית". 

יו״ר מרצ, ח״כ ניצן הורוביץ, אמר בתגובה לדברי קיש כי  ״מרצ תלחם מלחמת חורמה נגד הניסיון לגנוב את הדמוקרטיה בחסות המשבר הבריאותי. ביבי דחה את המשפט ועכשיו מנסה לדחות את הבחירות בגלל שמספרי התחלואה לא מסתדרים לו לפי הקמפיין. הוא יעשה הכל על מנת למלט את עצמו מאימת הדין. מרצ תלחם מלחמת חורמה נגד הניסיון לגנוב את הדמוקרטיה בחסות המשבר הבריאותי״.

ממפלגת יש עתיד נמסר בתגובה לדברים: ״הליכוד מנסה לדחות את הבחירות בגלל כישלון הטיפול בקורונה. מדובר במהלך אנטי דמוקרטי ולא שפוי במדינת חוק מערבית. ועדת הבחירות המרכזית אמרה שהיא יודעת לנהל את הבחירות בזמן הקורונה ויש לקיים אותן במועדן, כפי שקובע החוק״.

ח"כ בועז טופורובסקי מיש עתיד סיכם את הנושא בתמציתיות: "הם פחדנים, בפאניקה. הבחירות לא יידחו".

יו"ר מפלגת ותיקי ישראל, דני יתום, התייחס גם הוא לדבריו: "אנו דוחים על הסף את ההצעה לדחות את מועד הבחירות לכנסת ה-24 על רקע רמת התחלואה הגואה. אמירתו של קיש הינה פופוליסטית על מנת להראות שמבחינת הליכוד בריאות הציבור קודמת לכל.  המשך מיימדי התחלואה הקשים ימשכו כל עוד נתניהו בשלטון. ואם שואפי חיים אנחנו, אסור לדחות את הבחירות".

אבי ניסנקורן (הישראלים) מסר: "נתניהו רואה את המספרים, מפנים את הכישלון, וכבר בונה תוכנית פעולה לדחיית הבחירות שהוא עצמו כפה על מדינה שלמה בזמן משבר הקורונה. מי שלקח את התקציב כבן ערובה לצרכיו המשפטיים, לא מהסס לאיים גם על ההליך הדמוקרטי. לא נאפשר לדחות את הבחירות, גם לא ביום אחד".