הבוקר (ראשון), תועד שיטפון אימתני שהחל לזרום מהרי ההימלאיה, לאחר שאחד הקרחונים קרס וגרם להרס עצום בכפרים הסמוכים למקום האירוע. על פי הדיווח של סוכנות הידיעות רויטרס, ההערכה היא כי כ-150 בני אדם מתו כתוצאה משיטפון שזרם במורד ההר במחוז שאמולי במדינת המחוז אוטראקהאנד שבהודו. צפו בתיעוד השיטפון ההרסני בהרי ההימלאיה:

השיטפון בהרי ההימלאיה, הודו (צילום: רויטרס)

אלפים מתושבי המקום פונו מבתיהם בעקבות התפרקות הקרחון, שגרר מספר רב של הרוגים, כך על  פי דבריו של אום פרקש, מזכיר המחוז הראשי. מהדיווח ברויטרס עלה כי בעקבות התפרקות הקרחון, מים רבים שנכלאו תחתיו השתחררו והחלו לזרום בעוצמה ולגרור אחריהם סלעים במורד ההר. מתיעוד של האירוע אפשר לראות את שטף המים העוצמתי זורם והורס את כל מה שבא בדרכו. 

השיטפון במורד ההר (צילום: רויטרס)
השיטפון במורד ההר (צילום: רויטרס)

"זה הגיע מהר מאוד, לא היה לנו זמן להתריע בפני אף אחד או להיערך לזה", אמר סנג'אי סינג ראנה המתגורר בקצה העליון של ההר לרויטרס. כמו כן, גם מפקד המשטרה המחוזי, אשוק קומאר, אמר לעיתונאים כי למעלה מ-50 אנשים העובדים בסכר ככל הנראה מצאו את מותם בעקבות השיטפון, ובעקבות כך, גם עובדי סכרים אחרים פונו ממקום עבודתם. 

צוותי החילוץ בהימלאיה (צילום: רויטרס)
צוותי החילוץ בהימלאיה (צילום: רויטרס)

ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, כתב העמוד הטוויטר שלו: "אני כל הזמן עוקב אחר המצב הקשה באוטראקהאנד. הודו נמצאת איתם והאומה כולה מתפללת לשלומם. שוחחתי רבות עם הרשויות הבכירות וקיבלנו עדכונים על פריסת הכוחות בשטח, עבודות חילוץ ופעולות סיוע". כמו כן, גם הכוח האווירי של הודו נערך לקראת סיוע בפעולות החילוץ ומסוקים צבאיים כבר מבצעים סיורים אוויריים באזור.