סוכנות הידיעות רויטרס פרסמה במהלך הלילה (בין שלישי לרביעי) נתונים מהם עולה כי מספר חולי הקורונה שאובחנו ברחבי העולם מפרוץ הנגיף - עבר את רף מאה המיליון. מהנתונים עולה כי קרוב ל-1.3% מאוכלוסיית העולם חלתה בנגיף, שגרם למותו של למעלה מ-2.1 מיליון בני אדם. המשמעות של הנתונים היא שמתחילת השנה, אדם נדבק בקורונה בכל 7.7 שניות בממוצע, כאשר 668,250 חולים חדשים אובחנו מדי יום, ושיעור המתים עומד על 2.15 אחוזים.

קורונה בעולם, סגר במדינות שונות ( צילום: רויטרס)

למעלה ממחצית ממקרי הקורונה שאובחנו עד כה, נרשמו בחמש המדינות שנפגעו מהנגיף בצורה הקשה ביותר - ארצות הברית, הודו, ברזיל, רוסיה ובריטניה, זאת למרות שהן מהוות רק 28 אחוזים מהאוכלוסייה העולמית כולה, כך עולה מנתוני רויטרס. רף 50 מיליון החולים המאובחנים נחצה 11 חודשים לאחר פרוץ הנגיף, כאשר המספר הכפיל עצמו למאה מיליון - בתוך שלושה חודשים בלבד. 

בסביבות 56 מדינות החלו לחסן אנשים נגד הנגיף, וחילקו עד כה לפחות 64 מיליון מנות חיסון. ישראל מובילה את רשימת המדינות המתחסנות, כאשר עד כה חוסנו 29 אחוזים מהאזרחים, שקיבלו לפחות מנה אחת של חיסון. 

מתחם לחיסוני קורונה (למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: אבשלום ששוני)
מתחם לחיסוני קורונה (למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: אבשלום ששוני)

למעלה מ-25 מיליון חולים אובחנו עד כה בארצות הברית, כ-25 אחוזים מכלל המקרים שאובחנו עד כה בעולם, למרות שהם מהווים רק ארבעה אחוזים מאוכלוסיית העולם. כמו כן, ארה"ב מובילה גם במספר הקורבנות היומי הממוצע - כאשר אחד מכל חמישה מתים מגיע מארצות הברית. ברזיל נמצאת במקום השני במספר מקרי המוות, עם כמחצית ממספר הקורבנות שנרשמו בארצות הברית.

האיזור שספג את הפגיעה הקשה ביותר הוא יבשת אירופה, כאשר מדי ארבעה ימים מאובחנים שם כמיליון חולים חדשים. עד כה אובחנו קרוב ל-30 מיליון חולים ביבשת מאז פרוץ הנגיף, כאשר אמש בריטני החצתה את רף מאה אלף המתים. כעשרה אחוזים מהחולים נרשמו באזור מזרח אירופה - הכולל מספר מדינות בהן רוסיה, פולין ואוקראינה. עם זאת למרות ההבטחות שנשמעו לאספקת חיסונים בשלב מוקדם, מדינות רבות ביבשת מתמודדות עם עיכובים במשלוחים של פייזר, וגם של אסטרהזניקה. 

קורונה בספרד (צילום: רויטרס)
קורונה בספרד (צילום: רויטרס)

עם זאת, בשורות טובות מגיעות מהודו - המדינה השנייה במספר החולים המאובחנים - רושמת ירידה של כ-15 אחוזים במספר הממוצע של החולים המאובחנים מדי יום. מדובר בכ-13,700 חולים מדי יום. ראש הממשלה נרנדה מודי אמר במהלך סוף השבוע כי המדינה נסמכת לחלוטין על אספקת החיסון, כאשר בשבוע הראשון של מבצע החיסונים ההודי, חוסנו למעלה ממיליון בני אדם. 

בתוך כך, סין - שציינה לאחרונה שנה ליום בו הוכרז הסגר בעיר ווהאן - מתמודדת בימים אלה עם המספר הגבוה ביותר של חולים שנדבקו במדינה, מאז חודש מרץ 2020.