אם רעות אלוש (30) הייתה מקבלת שקל על כל פעם שחפרתי לה באינסטגרם על תפקיד שעשתה על המסך – היא לא הייתה צריכה לעבוד יום אחד בחיים (אלא אם הייתה רוצה וחשוב שתרצה כי אחרת משהו יחסר לנו על המסך והתיאטרון). 

מהרגע בו נחשפתי אליה בסדרה "תאג"ד" (YES) התאהבתי בכישרון שלה, שבהתחלה היה מופנם ועם הזמן באופן טבעי תפס תאוצה ופתח בפני הצופה עולם ומלואו. 

הרגע בו היא מבחינתי עשתה צעד משמעותי כשחקנית היה כשגילמה את נועם, מדריכת מד"א בסדרה "התחנה", תפקיד שהוציא ממנה את הדרמטיות והרצינות ושכנע אותי (ובטוחני שאת הצופים) שהיא באמת מדריכת מד"א!

ואז ראיתי אותה בתיאטרון במחזמר "סוליקא" בו טרפה את במת תיאטרון באר שבע בתפקיד ראשי והציגה כישרון קולי לא קטן שהייתי מצפה ממנה לפתח יותר ויותר ואולי אף להקליט שירים מקוריים (היא מסוגלת). 

הרומן התיאטרלי שלה נמשך ל"דונה פלור נשואה לשניים", "אם נדע לאהוב" (המבוסס על שיריו של ז'אק ברל) ו"אני ירושלמי" בו גילמה את סבתו של יהורם גאון.  בתקופה האחרונה (סמוך לפרוץ הקורונה ועד עתה, כשמתאפשר לפי ההנחיות) מככבת בהצגה "דור הוואי" החוקרת את תופעת דור המילניום (דור ה-Y).

באופן משמעותי אלוש ביססה את מעמדה כשחקנית היה לאחרונה כשגילמה חוקת משטרה ב"בלקספייס" כסיידקיק שפוי לגורי אלפי. הצורה בה נכנסה לתפקיד והמעבר החד שהיא עשתה בתפקיד מדמות עדינה ושברירית לדמות דומיננטית ומכריעה בעלילה דרש יכולות משחק לא מועטות ותעצומות נפש לא קטנות, בייחוד כשמדובר בסיפור מסובך כרצח נערים. 

בנימה אישית, התחברתי לרעות גם כשחשפה את התמודדותה בעבר עם הפרעת אכילה. בדומה אליה גם אני סבלתי מהעניין הזה בצעירותי ועם זאת בתקופה ההיא לא היו קולות ידועים שיכלו להשמיע את הזעקה הזו ואלוש, כשהיא בשיא פרסומה, עשתה זאת באומץ ובתעוזה והעובדה שחשפה עצמה כך הפכה אותה למעוררת השראה בעיניי כי אם הייתה דמות כזו שהייתה מעוררת הזדהות בתקופה בה אני לקיתי בהפרעה – אני בטוח שהתהליך היה הרבה יותר קל.

אלוש היא גיבורה בעיניי לא רק בגלל שלקחה לעצמה מחדש את השליטה בחייה, אלא כי היא בכל יום נמצאת בהישרדות של שחקנית שמנסה להוכיח עצמה מתפקיד לתפקיד ולא נותנת לפרסום לסחרר אותה או להשפיע על אורח חייה: היא עדיין משתפת בסטורי באינסטגרם את ריצות הבוקר ואת הצחוקים עם חבריה וחברותיה  וסבתה היקרה, בישוליה וכו' ועדיין מעבירה מסרים חינוכיים וחשובים ומראה שכמו כולנו – היא אנושית ורק מנסה לשרוד בעולם, שבזכותה, לפחות בתחום התרבות, נראה הרבה יותר יפה כי היא הישראלית האמיתית.

אה, ופרט שולי שפחות רלוונטי לנושא הכתבה, היא אחותו הצעירה של השחקן אביב אלוש, שחקן מופלא בפני עצמו אבל הוא כבר ראוי למדור משלו.