לכאורה לקראת הבחירות, על פי התנפחות בועת הרקב הביביסטית, מפלגת הליכוד הייתה אמורה להתפוצץ זה מכבר. כל שקר בוטה, כל הופעה הזויה, כל נתון אמת על הטיפול במשבר הקורונה, בכלכלה, במדיניות החוץ והביטחון - היה אמור לפגוע בסיכוייה להיות המפלגה הגדולה ביותר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו תוקף: "אתם מדמיינים שמישהו ימנע ממני להביא סיוע כלכלי בגלל בחירות?" 

אלא ש־30 פלוס־מינוס המנדטים שאמורים להתכווץ נותרים יציבים כמו גזירת גורל, כמו מספרי תאונות הדרכים. הסיבוב האחרון של נתניהו והליכוד היה חבירה לכהניסטים, והוא היה אמור לפוצץ סופית את הבועה או לפחות לסמן נהירה למפלגתו של גדעון סער או לש”ס או לנתב”ג (כדי להימלט מהארץ). וכלום. גם אחרי ההסכמה הצפויה בין נתניהו לבן גביר לא הורגש זעזוע של ממש במספר המנדטים. כאילו מה? כולם שם כאלה?

כבר ראינו את נציגיהם בקלונם כשניצבו מאחורי נתניהו לפני כניסתו לדיון הראשון במשפטו. כולם נשארו בחיים (פוליטית) ביום שלמחרת, ואפילו שודרגו (היי אוסנת מארק). וכך תוקם כאן, אם וכאשר, קואליציית אחרית הימים. שם גזען עם הומופוב ישב, ונאשם בפלילים עם עבריין מורשע ירבץ.

ב-103FM נערך סקר שבדק בין השאר את האפשרות כי בן גביר, לאחר שהצטרף למפלגתו של סמוטריץ’, יהיה חלק מהקואליציה, ואולי גם חלק מהממשלה. על פי הסקר, בין מצביעי הימין יותר תומכים בכך שבן גביר ימונה לשר מאשר מתנגדים. 37% השיבו כן, לעומת 31% שהתנגדו. כשמבודדים את מצביעי הליכוד - 38% תומכים בבן גביר כשר ו־25% מתנגדים. מכלל הנשאלים: 46% מהם מתנגדים לכניסתו לממשלה מול 25% שתומכים במינויו.

מינוי סוסו של הקיסר קליגולה לסנאטור הוא הרבה יותר אנושי וראוי בעיניי ממינויו של בן גביר כשר. כתבים לענייני מפלגות מתנבאים כי “בתמורה לאיחוד בין סמוטריץ’, יו”ר הציונות הדתית (לשעבר האיחוד הלאומי), עם בן גביר, יו”ר מפלגת עוצמה יהודית - שריין נתניהו נציג מטעמם במקום ריאלי ברשימת הליכוד והבטיח להם נציג בוועדה לבחירת שופטים. במקום השישי ברשימה שובץ גם נציג מפלגת נעם, הפועלת בין היתר לשלול זכויות מקהילת הלהט”ב”. באמת? בן גביר יהיה שר? תשובת נתניהו ושות’: מה פתאום? בן גביר לא יהיה שר.

המציאות אומרת א. אם גורלו האישי של נתניהו יהיה תלוי בקולו של בן גביר, הוא יהיה שר באבו־אבוה. ב. על פי ההערכות, לא מן הנמנע שבן גביר ידרוש להיות יו”ר ועדת חוקה, חוק ומשפט. מכאן הוא יוכל לקדם את חוקי ההלכה בישראל גופא ואת חוקי ההליכה מישראל החוצה. או כפי שאמר בתקשורת: “אקדם תוכנית לעידוד הגירה לאויבים שלנו”. זהו זה. כהנא לא רק צדק, כהנא גם מטרנספר? זו התוצאה הישירה של תהליך דילול המרכיב ההומני בדת היהודית לטובת המרכיב הדתי המשיחי שמעקר את הציווי כלפי הגר והאחר לטובת הומניות סלקטיבית של הדת היהודית החדשה. ברוכים הבאים לקואליציה מהגיהינום.