קצת יותר מחודש לפני הבחירות, סקר של 103FM ומכון המחקר 'פאנל פוליטיקס' המתפרסם הבוקר מציג את המפה הפוליטית המסתמנת. בצמרת הדברים נותרים יציבים למדי, בעוד שבתחתית הרשימה נלחמות מספר מפלגות לעבור את הקו האדום ולהיבחר לכנסת.

בני גנץ לנתניהו בפתח קבינט הקורונה: "ההדלפות מזכירות לי איך הדליפו מצגת בצוק איתן"

הליכוד בראשות בנימין נתניהו שומרת על כוחה וזוכה ל-29 מנדטים, יש עתיד של יאיר לפיד ממשיכה להוביל את גוש מתנגדי נתניהו וזוכה ל-18 מנדטים, תקווה חדשה של גדעון סער ללא שינוי אף היא, עם 14 מנדטים, ואילו מפלגת ימינה בהובלת נפתלי בנט זוכה ל-13 מנדטים.

הרשימה המשותפת מתאוששת מהסקרים האחרונים וזוכה ל-9 מנדטים, ש"ס עם 8 ואילו יהדות התורה וישראל ביתנו זוכות ל-7 מנדטים כל אחת. מפלגת העבודה של מרב מיכאלי ממשיכה להתחזק וזוכה ל-6 מנדטים, הציונות הדתית של סמוטריץ' ובן גביר זוכה ל-5 מנדטים ואילו מרצ זוכה ל-4 מנדטים, מעט בלבד מעל אחוז החסימה. 

סקר 103FM (צילום: פלאש 90,יוסי אלוני,מרים אלסטר,יונתן זינדל)
סקר 103FM (צילום: פלאש 90,יוסי אלוני,מרים אלסטר,יונתן זינדל)

כחול לבן של שר הביטחון בני גנץ לא עוברת את אחוז החסימה, ובכך מביאה לאבדן קולות רבים עבור גוש המרכז שמאל. גם המפלגה הכלכלית של פרופ' ירון זליכה ומפלגת רע"ם של מנסור עבאס לא עוברות את אחוז החסימה, ולא צפויות להיות בכנסת. 

שאלה נוספת שנבדקה בסקר עסקה בסוגיה הבוערת של השבוע האחרון: האפשרות כי איתמר בן גביר, לאחר שהצטרף למפלגת הציונות הדתית של סמוטריץ', יהיה חלק מהקואליציה ואולי גם חלק מהממשלה. על פי הסקר, בין מצביעי הימין קיים רוב התומך בכך שבן גביר ימונה לשר בממשלה הבאה. לא פחות מ־37% מהנשאלים השיבו כך, לעומת 31 אחוזים שהתנגדו. כשמבודדים את מצביעי הליכוד המגמה אפילו חזקה יותר - 38% תומכים בישיבת בן גביר בממשלה ו־25% מתנגדים. מקרב כלל הנשאלים, התמונה הפוכה: 46% מהם מתנגדים לכניסת בן גביר לממשלה, בפער משמעותי מעל התומכים בכך - 25% בלבד.

רוב הימנים בעד מינויו של איתמר בן גביר לשר (צילום: ללא קרדיט)
רוב הימנים בעד מינויו של איתמר בן גביר לשר (צילום: ללא קרדיט)

הסקר בחן גם את עמדת הנשאלים על השתתפותה של הרשימה המשותפת בממשלה הבאה - וגם כאן נרשמה התנגדות מובהקת למהלך שכזה, עם 64% שלא מעוניינים בממשלה עם הרשימה המשותפת, מול 21% בלבד התומכים בכך.

סקר 103fm נערך על ידי מנחם לזר - מנהל פאנלס פוליטיקס. בסקר, שבוצע אתמול (ראשון), השתתפו 527 חברים בפאנל המשיבים של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט (פנייה להשתתף בסקר נשלחה ל־-2,819 חברים). הסקר בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים כאחד. טעות הדגימה המרבית בסקר זה היא 4.3 אחוזים.