אני בת 34, אמא לשניים, ועובדת כעוזרת אישית למנכ"ל. השנה האחרונה הייתה מטורפת עבורי - סיימתי מערכת יחסים ארוכה והתגרשתי, צמצמו לי את שעות העבודה בגלל הקורונה ונפגעתי מאוד מבחינה כלכלית, ואני בחרדה יומיומית ומרגישה שהכל סוגר עליי. אני ממש אובדת עצות, וקשה לי לחשוב בצורה צלולה. מה עליי לעשות בשביל לשפר את מצבי ולהרגיש טוב יותר?
"לפני תשע שנים התגרשתי מצביה, אם ילדיי, ועד היום היא חברתי הטובה ביותר. באותו הזמן חבר שלי התמודד עם אובדן אשתו אחרי שנים ארוכות שבהן היא נאבקה במחלת הסרטן. אחרי שנה נפגשנו שוב, הוא כבר החל לשקם את עצמו, בעוד אני נאלצתי להמשיך ולהתמודד עם הכאב המתמשך שלי. פירוק משפחה זה אובדן כל החלומות. זה כאב נוראי עלייך ועל ילדייך. חשוב לי שתיקחי אוויר ותכבדי את עצמך. תגלי כלפיעצמך סבלנות, ובעיקר תלמדי לבקש עזרה. זה הזמן לפנות למשפחה ולחברים ולבקש איזה סוף שבוע לעצמך בשביל לראות איך את מחזירה לעצמך את החיות ואת האנרגיות לפעול. את יכולה לבקש איזה בוקר מאמא שתהיה קצת עם הילדים, או לבקש מחברה טובה לשמור עליהם. את נמצאת עכשיו בתוך מערבולת וחייבת לעצור אותה ולהגיע להחלטה. מאוד יכול להיות שכמה שיחות ממוקדות עם מאמן אישי יעזרו לך להגיע לתובנות - ייתכן שכדאי לך לעזוב את העבודה שבה את נמצאת כעת, יכול להיות ששווה לך לבדוק אפשרויות קידום במקום. אם לא תעשי סדר בדברים ותבחני מחדש את הרצונות שלך אחרי הגירושים, יהיה לך מאוד קשה למצוא את עצמך".

אני בן 35, וכבר 14 שנה אני נהג משאית עובד קבלן ועוסק בפינוי אשפה. אני מתחיל את היום שלי בשעה חמש וחצי בבוקר, ובשעה אחת וחצי אני כבר מסיים את העבודה. בעבר התחלתי ללמוד, אבל הפסקתי באמצע כי קשה לי לשבת יותר מדי. התחביב הכי גדול שלי הוא לתקן ולשפץ בתים, אבל לצערי כל ניסיון שעשיתי לא צלח. לפני שנה וחצי התחתנתי, ומאז אני מנסה למצוא לעצמי עבודה נוספת לשעות אחר הצהריים, אבל אין לי שום רעיון. מהי הדרך הכי טובה עבורי להגדיל את ההכנסה?
"בן האדם לא נועד לעבוד מבוקר עד ליל, ולכן אתה חייב קודם כל לשמור לעצמך על נוהל חיים. בתור התחלה חשוב שתבדוק כמה זמן אתה מתכוון להשקיע בעבודה הנוספת. אם כל נושא התיקונים והשיפוצים מדבר אליך, תוכל בקלות לחבור לאיש מקצוע כזה או אחר ולשפץ בתים. גם תוכל לשלב עם העבודה שלך עבודה עצמאית - להגיע לבתים של אחרים ולתלות תמונות, להרכיב ארונות, לפתוח סתימות וכדומה. אנחנו נעים בעולם הזה כמו מגנט - מה שאתה חושב או מרגיש נדבק אליך, זאת אומרת שאם אתה כל הזמן חושב ומתעסק בכמה לא טוב לך וקשה לך, אתה תמשיך להרגיש ככה. אם תעשה עבודה פנימית כמו שצריך, תוכל לראות תוצאות בשטח".

בתחילת משבר הקורונה יצאתי לחל"ת והחלטתי להגשים חלום ולהשלים כמה קורסי קוסמטיקה. סיימתי את הלימודים בהצטיינות, ואני תוהה אם כדאי לי לפתוח מקום בתקופה כל כך רגישה או להמתין קצת. מה דעתך?
"אם היית מדברת איתי לפני חצי שנה הייתי מבין את החשש שלך, אבל עכשיו אנחנו בהחלט רואים את תוכנית היציאה מהמשבר הזה. אל תשכחי שההבדל בין תחילת משבר הקורונה לבין מה שאנחנו רואים עכשיו הוא שעכשיו יש לנו חיסונים, והזדמנות לחזור לשגרה שאנחנו כל כך מצפים לה. לתפיסתי, הכל תלוי בגישה שלך: אם בוער בך להיכנס לתחום הזה ולהתחיל לטפל בנשים אחרות, זה הזמן להתחיל. את יכולה להתחיל מקטן, ולאט־לאט להתקדם עד לכדי עסק משלך. בתור התחלה תבני לעצמך תוכנית עסקית מסודרת, תבדקי כמה את רוצה להרוויח, ומשם תראי איך את מתקדמת להגשמה שלך".