שלושה שבועות לבחירות לכנסת ה-24: סקר מנדטים מעודכן שהוצג הערב (שלישי) ב"חדשות 12" ונערך על ידי מכון "מדגם" בראשות מנו גבע ובשיתוף iPanel, מעלה נתון דרמטי לפיו מרצ לא עוברת לראשונה את אחוז החסימה. יחד עם מרצ, גם רע"מ לא עוברת - מה שמחזק קלות את גוש הימין ומקרב את בנימין נתניהו לממשלה - אבל רק אם נפתלי בנט יצטרף אליו.

על פי הסקר, לו הבחירות היו נערכות היום, הליכוד היה זוכה ל-28 מנדטים, אחריו יש עתיד עם 19 מנדטים, תקווה חדשה עם 14, ימינה עם 12, הרשימה המשותפת עם 9 מנדטים, ש"ס עם 8, ישראל ביתנו ומפלגת העבודה עם 7 מנדטים כל אחת, יהדות התורה עם 6 והציונות הדתית וכחול לבן עם חמישה מנדטים כל אחת.

בהמשך רע"מ בהנהגת מנסור עבאס הכי קרובה לעבור את אחוז החסימה עם 2.8% תמיכה, מרצ עם 2.5% תמיכה בלבד והמפלגה הכלכלית החדשה של ירון זליכה עם 1.8% תמיכה בלבד.

לפי נתוני הסקר, גוש הימין מתחזק במנדט עקב כך ששתי מפלגות מהגוש הנגדי לא עוברות את אחוז החסימה, אך המספרים שוב ממחישים שלנתניהו אין יכולת להקים ממשלה עם גוש המפלגות שתומכות בו, גם אם יצרף אליו את בנט. מהנתונים המעודכנים עולה שלנתניהו יש 47 מנדטים שתומכים בו (הליכוד, ש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית) ואם מצרפים את ימינה עם 12 המנדטים שלה - יש לגוש הזה 59 מנדטים.

לגוש מתנגדי נתניהו, לעומת זאת, יש אפשרות להקים ממשלה - אם בנט יחבור אליו. לגוש המפלגות הזה יש 61 מנדטים (יש עתיד, תקווה חדשה, הרשימה המשותפת, ישראל ביתנו, העבודה וכחול לבן) - אך אם מורידים את הרשימה המשותפת מהספירה ומוסיפים את ימינה, יש לגוש 64 מנדטים שיאפשרו להקים ממשלה - ולפי הסקר, ממשלה כזו לא תכלול את מרצ, שלא עוברת את אחוז החסימה. 

לנתניהו אחריות ישירה לכניסת מוטציות לישראל 

במענה לשאלה האם מסכימים משתתפי הסקר לטענה של ראש הממשלה נתניהו, לפיה הוא היחיד שיכול להביא חיסונים נגד קורונה לישראל? 52% מהנשאלים השיבו שבסך הכל אינם מסכימים עם הטענה הזו, זאת לעומת 37% שהשיבו שהם בסך הכל כן מסכימים לה. בקרב מי שמגדירים את עצמם מצביעי ימין – התמונה הפוכה.

המשתתפים גם נשאלו האם לראש הממשלה נתניהו יש אחריות ישירה לכניסת מוטציות של נגיף הקורונה לישראל בעקבות כך שנתב"ג לא נסגר בזמן ובעקבות מתן אישורי כניסה חריגים ולא שוויוניים. 60% ממשתתפי הסקר השיבו שהם בסך הכל מסכימים עם כך שלנתניהו יש אחריות ישירה לכך, 30% השיבו שהם בסך הכל לא מסכימים. גם בקרב מצביעי ימין יש רוב למי שמסכים לטענה – אך הפער הוא של 5% בלבד בין מי שמסכים למי שלא.

על פי סקר חדשות 13 ופרופ' קמיל פוקס ששודר הערב במהדורה המרכזית, אילו​ הבחירות היו​ נערכות היום, הליכוד הייתה מקבלת 27 מנדטים, יש עתיד​ 19, תקווה חדשה​ וימינה​ 11 כל אחת, הרשימה המשותפת​ 8, ש"ס​, יהדות התורה וישראל ביתנו​ 7 כל אחת, העבודה​ 6, הציונות הדתית​ 5, מרצ​, כחול לבן ורע"מ 4 מנדטים כל אחת והמפלגה הכלכלית​ 0 (2.1%).

הגוש להחלפת נתניהו​ היה זוכה ל-59 מנדטים, גוש נתניהו​ – 46, ימינה​ – 11 ורע"מ​ – 4.
​ ​
במענה לשאלה מי המתאים ביותר לראשות הממשלה 36% השיבו בנימין נתניהו, 19% בחרו ביאיר לפיד, 13% בגדעון סער ו-12% השיבו נפתלי בנט.

על השאלה את מי אתה מעדיף בראשות הממשלה השיבו 28% ממשתתפי הסקר נפתלי בנט, 18% השיבו גדעון סער, 18% יאיר לפיד ו-26% השיבו אף אחד.

48% מהנשאלים ענו כי הם לא מרוצים מתפקוד נתניהו בניהול משבר הקורונה, 28% השיבו כי הם די מרוצים ו-17% השיבו כי הם מרוצים.

כמו כן, 62% מקרב הנשאלים טענו כי אין להם אמון בהנחיות הקורונה של הממשלה, 28% השיבו כי יש להם אמון ו-10% השיבו כי הם לא יודעים.