ראש הממשלה בנימין נתניהו העניק ראיון ל"כאן רשת ב''', וכשנשאל מהי הסיבה לשיעורי התחלואה והתמותה בישראל, השיב: "תשאל את השאשות והפאקות, הפאקה פאקה והשאשא שאשא", בעודו מתייחס ליו"ר ועדת הקורונה, חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון. חבר הכנסת יועז הנדל ממפלגת "תקווה חדשה" שוחח הערב (שלישי) עם בן כספית ופרופ' אריה אלדד ב-103FM והגיב לדברים.

"אני באמת חושב שזו מיזוגניות מכוערת ומביע זלזול, ושנתניהו כל פעם נכשל ערכית כשהוא נכנס להיסטריה", אמר חבר הכנסת. "זה זלזול שאם הייתם שומעים אותו ממקום אחר, הייתם רואים קמפיינים אדירים ושלטי חוצות של הליכוד. שלפחות יתנצל. כדאי שראש ממשלה יתמודד עניינית עם הטענות המופנות אליו. תפקיד התקשורת זה לא להתחנף אליו, ואני לא חושב שנתניהו צריך להתייחס בחוסר כבוד לאף יריב פוליטי. הוא צריך לקחת אחריות. הוא נורא אוהב להגיד 'אני ואני' כשמדובר בהישגים שלו, אבל הוא שוכח לדבר על זה כשמדובר בכשלים, ויש כשלים".

עוד אמר הנדל, כי "הבעיה המרכזית של נתניהו היא שאין לו יריב ואין לו שמאל מולו. הוא נורא אוהב לייצר מערכות בחירות כאילו הוא לא הימין האמיתי. הוא לא, ולא עשה שום דבר ימני בתקופתו כרה"מ, להיפך. הוא בעיקר ויתר כאיש ימין ונהג כאיש שמאל. בעיה נוספת היא שעכשיו אין לו שמאל מול עיניו ולכן הוא מנסה להרים את לפיד כנציג, כשד לתקוף אותו, כשהמציאות היא שמפלגתו של גדעון סער כמנהיג המפלגה שיכולה לבצע חלופה מאיימת עליו.

סער מפחיד אותו ובעיניי הוא בהיסטריה וכך הוא מתנהג. לכן הוא פונה ליפעת שאשא-ביטון והולך לאולפנים ומשמיע הברות במקום מילים, ואני מזהה את זה כהיסטריה או כחוסר שליטה על התגלגלות פוליטית, וזה משהו שהוא לא רגיל אליו. הוא רגיל שיש שמאל ושהסקרים הולכים ועולים וזה לא עולה. בסוף בישראל אי אפשר להחליף מהמרכז שמאל, חלופה לשלטון אפשר לייצר רק ממרכז ימין כי אין מספיק אצבעות שימליצו על לפיד". 

על החלטת בג"ץ בנושא חוק הגיור אמר הנדל: "עשר שנים קיים מתווה ניסים, נתניהו לא עשה כלום וזה הפתרון הכי טוב שהיה ויהיה צריך להיות. הדרג המדיני, הממשלה לא רוצה להחליט ולגלגל את זה לבג"ץ, ואז מאשימים את בג"ץ. בכל מקום שלא רוצים או מפחדים לקבל החלטות בענייני דת ומדינה טומנים את הראש בחול ובאים לבג"ץ בטענות. הדרך הנכונה היא מתווה ניסים, לא בג"ץ הוא האשם אלא מי שלא רצה לקבל החלטה. הדבר הנכון הוא להושיב את כולם ולכוון למתווה ניסים, זה נתניהו שלא קיבל החלטה, נקודה".

"עם כל הכבוד לחרדים, בסוף אנו רוצים ממשלה שאין בה כפייה חילונית ודתית, והחרדים ייאלצו לקבל את המתווה שרוב הציבור הישראלי מסכים עליו, כולל רבנים בציונות הדתית", אמר הנדל והוסיף: "כשאני שומע מתקפה על הגיורים בצה"ל, בעיניי זה ביזיון אדיר, לא יכול להיות שאלפי חיילים שהתנדבו ושירתו. אנחנו מציגים קו שמכבד את כל חלקי החברה הישראלית, כולל החרדים. עם כל הכבוד לחבריי החרדים, אנחנו צריכים לעשות את מה שטוב למדינה".