מאות משליחי המוסד ברחבי העולם הגיעו לאחרונה ארצה יחד עם בני משפחותיהם כדי להתחסן נגד קורונה, כך נודע ל"מעריב". חלק מהשליחים כבר שבו לארצות היעד, ואילו אחרים עדיין בארץ – חלקם ממתינים לקבלת החיסון השני.

ל"מעריב" נודע עוד כי ראש המוסד יוסי כהן הוא זה שדחף לקיומו של מבצע החיסונים. מלשכת ראש הממשלה, הממונה על המוסד, סירבו להתייחס לנושא. גם בדוברות השב”כ לא התייחסו עניינית לנושא והתחמקו מתשובה רשמית.

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, התייחסה אתמול - בין היתר - לנושא וביקשה להבין מהו מספר הישראלים שנמצאים בחו”ל וטרם התחסנו. חיות דרשה “לאסוף נתונים על מספר הישראלים התקועים בחו״ל מנציגויות בעולם. זה הדבר הראשון שהמדינה הייתה צריכה לעשות. היינו מצפים לראות נתונים כאלה מהמדינה”.

בשנה החולפת השתתפו אנשי המוסד במספר מבצעים מדיניים הקשורים למאבק בהתפרצות נגיף הקורונה. כבר בחודש מרץ לפני שנה, עם פרוץ המגיפה, הביאו אנשי המוסד כ־100 אלף ערכות בדיקה לנגיף. אלא שאז טענו במשרד הבריאות כי כלל לא היה מחסור בערכות מהסוג שהובא.

בזמנו, טען פרופ’ איתמר גרוטו, המשנה למנכ”ל משרד הבריאות, כי המחסור שקיים היה בכלל במטושים ובמבחנות. בהמשך סייעו אנשי המוסד גם ברכישת מכונות הנשמה ומטושים, ובחודש אוקטובר האחרון אף סייעו בהבאת החיסון הסיני לישראל.