כמה מבאס שלעיתים התרופה שאנחנו צריכים ליטול מונעת מאיתנו לאכול או לשתות דברים שאנחנו אוהבים. כך למשל מאזין בן 69 שעלה לשידור בתוכניתו של פרופ' רפי קרסו, והביע חשש לאכול פירות מסוימים בגלל התרופה שהוא נוטל. "האם נגזר עליי להתנזר עד סוף חיי מאשכוליות ופומלות?" זה מה שהמליץ לו לעשות פרופסור קרסו.

"אם אתה מאוד אוהב אשכוליות, פומלות וכל משפחת הפומלות, אתה יכול לבקש מהרופא שלך את הסינבסטטין ל-10 מיליגרם שלוש פעמים ביום. אתה יכול להוריד את הסינבסטטין מ-20 מיליגרם שלוש פעמים בשבוע, ל-10 מיליגרם שלוש פעמים ביום ולאכול חצי אשכולית ביום. כי מה קורה? האשכוליות, מה שהן עושות הן גורמות לתרופה להשפיע הרבה יותר חזק. הן כאילו מתגברות אותו, אני מדבר בשפה ציורית". 

פרופ' קרסו המליץ למאזין אף לשתות מיץ אשכוליות ולא לאכול את הפרי. כמובן, תוך בדיקה מה ריכוז המיץ הטבעי בבקבוק. "אז אתה יכול לשתות כוס מיץ אשכוליות ביום, ולהוריד את המינון של התרופה ל-10 מיליגרם ביום. למה זה גורם להתכווצויות? כמות גדולה של אשכוליות עם המינון של 20 מיליגרם זה אומר שהם מקבלים כמו כמות כפולה של סינבסטטין.כמובן שצריך לגשת לרופא ולבדוק איתו מה קורה עם ירידת המינון אחרי חודש", אמר קרסו. 

האמור באייטם זה מבטא את הדעה האישית של השדר/ת והוא אינו מובא כתחליף לקבלת ייעוץ פרטני מבעל מקצוע המתמחה בתחום, ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה ושימוש שנעשים על בסיס התכנים המופיעים באייטם הינה באחריות המשתמש/ת בלבד.