הדברים שאמר יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, בתוכניתם של אופירה אסייג ואייל ברקוביץ', אופריה וברקו, ביום שישי בערב ממשיכים להכות גלים. חבר הכנסת מטעם ישראל ביתנו עודד פורר התראיין היום (ראשון) בתוכניתם של בן כספית וינון מגל ב-103FM, וזכה לדברי ביקורת קשים ממגל, מה שהוביל לעימות חריף בין השניים. 

"שלום ח"כ עודד פורר, כמה אתה מתכווץ ומובך אל מול הדברים שאתה שומע מיו"ר המפלגה, אנטישמיים?", פתח ינון מגל את הראיון. "בעיקר מתכווץ ומובך כשאני שומע אותך ינון פעם אחר פעם", עקץ אותו חבר הכנסת פורר. אני מאזין לתוכנית שלכם, אבל אני קודם כל חייב לומר אחד הדברים היפים בתוכנית, ליברמן ניצח את ברקו 3-1", אמר חבר הכנסת. 

"זה נראה לך בסדר לקרוא לחרדים מחבלים, חזירים, פרזיטים?", הקשה מגל על פורר.  "אני חושב שהשימוש הזול שאתה עושה במונחים האלה מפגין את המצוקה, כי כשמדברים על אנטישמיות מי שמשלים עם זה שתולים בובת חיילי צה"ל באחד מרחובות מאה שערים, ואף אחד מראשי ההנהגה החרדית, ואפילו לא רה"מ, טורח לגנות את זה, זה אנטישמיות. כשאני רואה ח"כ בכיר בקואליציה קורא לחיילת שהתגיירה בגיור של הרב דרוקמן 'שיקסע' אני מתכווץ בכיסאי".

"מזה אתה מתכווץ? אבל חרדים במריצות אתה לא? הלב מתרחב", המשיך מגל לעקוץ. "אני מתכווץ שאני יודע שהילדים שלנו ילכו לשרת שירות צבאי ויסכנו את חייהם לעמן מדינת ישראל, אבל החברים שלך לא. ומי שמשלים עם זה שאחד ישרת ואחד לא זו המצוקה של מדינת ישראל. מצחיקות אותי דמעות התנין, הרי בוכים על התחקיר שעשו על נתב"ג ומפרסמים בקמפיין שלהם איך המאכערים שלהם וח"כ של יהדות התורה מסדרים לכל אחד להיכנס", אמר חה"כ פורר. 

ינון מגל (צילום: אביב חופי)
ינון מגל (צילום: אביב חופי)

מגל אמר כי "נתניהו גינה את תליית בובת החייל. מבחינה עובדתית. פורר אתם דוהרים על הגב האלקטורלי, קטר אלקטורלי של שנאת חרדים". "זה לא עניין של קטר אלקטורלי", ענה פורר. "מדינת ישראל נמצאת בצומת משמעותי לגבי מה יהיה עתידה בעשרים השנה הקרובות. אנחנו נמצאים יותר מדי זמן שליצמן וגפני ודרעי יושבים על הברז ומכוונים את תקציב המדינה לנקודות שטובות להם ומגדלים דור שלם של ילדים שלא יודעים מתמטיקה, אנגלית, מחשב". 

לזרוק במריצות למזבלה זה לא שנאה? שאל מגל שוב, ופורר ענה: "החוק שמעניין אותי הוא חוק גיוס ממלכתי שמדבר על כך שיתגייסו חרדי ערבי נוצרי מוסלמי כל אחד יעשה או שירות לאומי או שירות צבאי". "העמדה שלך לגבי לימוד וצבא הכול לגיטימי, אבל הצורה בה המנהיג שלך מדבר זה בושה וחרפה", ביקר מגל בחריפות.  פורר שב ועקץ את מגל: "כקצין בצבאו של נתניהו ושופרו שלו ושל הגוש החרדי הקיצוני שלו".