מריה אלקין, רעייתו של ח"כ זאב אלקין שוחחה היום (שישי) עם ג'ודי שלום ניר מוזס בתוכנית ב-103FM והתייחסה לתקרית בה הותקפה מילולית מחוץ לביתה על ידי פעיל הליכוד, רמי בן יהודה. "הילדים שלי בני חמש,שמונה ועשר היו באותו רגע בבית. שני הקטנים הכי נפגעו, עד כדי מצב טראומטי".

כשנשאלה איך הרגישה כשראש הממשלה, בנימין נתניהו, לא גינה את האירוע למרות שהיה מקורב אליהם בעבר, השיבה: אני השבוע לא עסקתי בשאלות ברומו של עולם, אני התרכזתי בשני דברים – להרגיע את הילדים בבית ולהשיג צו הרחקה לאותו רמי בן יהודה שנוכל לנשום לרווחה. שנוכל לישון בשקט".

"אתמול היה דיון בבית משפט השלום בירושלים ולשמחתי בית המשפט התרשם באמת שחייבים ליצור ריחוק בין המפגין ובין הבית שלנו. לא יוכלו לקיים יותר הפגנות שהוא נוכח בהן סמוך לבית, הן יצטרכו להיות בקצה הרחוב", המשיכה אלקין, "לרמי עצמו אסור להיות בשום קשר איתי או עם ילדיי, ישירות או בעקיפין". 

בהמשך שיתפה אלקין בתגובה של בתה בת החמש לאירוע שחוותה: "היא לא מסוגלת לעשות את ההפרדה שזה פוליטיקה, היא לוקחת את הכול ישירות כמו שהוא וזה נכנס לה ללב. היא פחדה שבאמת קרה משהו, שאבא עשה משהו. אומרים שאבא פושע אז בטח הוא עשה פשע".

"אריאל יותר מבין והוא מנתח. הוא אמר 'אני לא מבין את ההיגיון שהם באים צועקים על אבא שלי שהוא בוגד ופושע ואז גם אומרים לו תחזור הביתה'. ובאמת לא מצאתי מה לענות לו כי גם אני לא הצלחתי למצוא את ההיגיון", הוסיפה אלקין על תגובות ילדיה הבוגרים יותר לתקרית, "ובנימין בכה ואמר 'אמא רק תעשי שלא יהיו עוד הפגנות'. אז אני עסקתי בכך שהבית שלי יחזור להיות בית פתוח והילדים יוכלו לחזור אחרי בית ספר בלי לחשוב שעוד איזה מפגין יתקוף אותם".

בהמשך התייחסה אלקין לתוכן ההתקפה שכללה אמירות על מוצאה הרוסי: "זה נורא. אני רוצה להגיד לך שעליתי בשנת 92, ונכון שבשנות ה-90 כשהיו פה גלים ענקיים של עלייה מברית המועצות, באמת היו המון חיכוכים בין האוכלוסייה הישראלית המקומית ובין עולים הטריים שהגיעו מחבר העמים. אבל התבגרנו מאז כחברה והעלייה מרוסיה ומחבר העמים היא חלק מאוד אינטגרלי ממדינת ישראל".

היא הוסיפה כי "לקחת את השיח של חילוקי דעות פוליטיים ולהוריד אותו לשיח של גידופים מגדריים, כן? לקרוא לאישה מתועבת וכל הדברים האלה, וכשגבר צועק את זה לעברי – זה לגמרי חוצה את הקו המגדרי".

"אחרי ההפגנה הראשונה אמרתי 'אוקיי. אמר מה שאמר, הילדה נבהלה, נטפל בה ונשכח. חד פעמי, התחמם המוח באמת, היה חם באותו יום'. כשזה חזר על עצמו הבנתי כבר שזהו. אני חייבת ללכת לחזית, להגיש תלונה, ללכת לבית משפט, ללכת לתקשורת ולהילחם בתופעה מלמטה, מהמקום הכי פרטי שלי", אמרה אלקין.

בסיכום דבריה היא התייחסה להמשך ההתנהלות כלפי ההפגנות באזור ביתה: "אני לא דמות פוליטית ואני לא חברה באף מפלגה, אבל חשוב לי בתור ישראלית קודם כל להרגיע את הרוחות, כי אני לא מוכנה שילדיי יגדלו בחברה אלימה. ואני אעשה כל מה שאני יכולה כדי לדברר החוצה כל מקרה של אלימות".