הפרקליטות תגיש היום (חמישי) כתב אישום נגד אמיליה אוסטרובסקי, מטפלת בת 71 לחייה, בפעוטון במעון בעיר אשקלון, בגין ריבוי עבירות של התעללות בקטין או חסר ישע ותקיפה. החוקרים, שפתחו בחקירה עם קבלת תלונה מהורים לפעוט במעון,  זיהו במצלמות האבטחה מספר מקרים בהם נראית המטפלת, כשהיא מבצעת עבירות כלפי פעוטות נוספים ועצרו אותה לחקירה.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד טל אדיר כהן, הנאשמת עבדה במשך כ –11 שנים כגננת בגן פרטי באשקלון ובמועדים הרלוונטיים לכתב האישום הייתה אחראית על קבוצה של כ-8 ילדים בגילאיי שנה וחצי-שנתיים. בהיותה אחראית על הילדים, עשתה בהם הנאשמת "מעשי התעללות גופנית ונפשית ותקפה אותם שלא כדין". 

מפגינה בפתח תקווה (צילום: אבשלום ששוני)
מפגינה בפתח תקווה (צילום: אבשלום ששוני)


אוסטרובסקי מואשמת כי נהגה כלפי הילדים בקשיחות, צעקה עליהם ונזפה בהם, לכל התנהגות של אי ציות, קימה מהמקום ללא רשות בזמן פעילות, נגיעה בחפץ או משחק שלתפיסתה היוו הפרעה וסטייה מהכללים, הגיבה הנאשמת באגרסיביות, אחזה, דחפה ומשכה בכוח ובכעס את הילדים, ובחלק מהמקרים הכתה אותם עד אשר פרצו בבכי.

מכתב האישום עולה עוד, כי בשעות הצהריים בגן, בעת שהילדים שכבו לישון, נהגה המטפלת באלימות ובאכזריות כלפי ילדים אשר לא שכבו בשקט במקומם, זזו או קמו מהמזרן, בכך שדחפה אותם, משכה אותם בכוח, הרימה אותם בידיה באוויר ואז הטיחה אותם בכוח אל המזרן, כשהיא משליכה אותם אל המזרן מגובה ניכר.

כאמור, ראשיתה של החקירה בתלונה שהתקבלה במשטרה על ידי הורים לפעוט במעון בעיר אשקלון. במהלך החקירה, החוקרים צפו בשעות רבות של הקלטות ממצלמות האבטחה בגן, אשר הכילו תיעוד של העבירות המיוחסות למטפלת.  במקביל, חוקרי המשטרה איתרו את הורי הפעוטות שנפגעו ע"י החשודה, וגבו עדויותיהם.

עם סיום חקירת המשטרה ואיסוף חומר הראיות נגד החשודה, העבירה המשטרה את תיק החקירה לפרקליטות, שצפויה היום להגיש נגדה כתב אישום בגין העבירות המיוחסות לה.

כזכור, בשבוע שעבר קיימו הורי הילדים מחאה מול הבית בו שוהה המטפלת במעצר בית. במהלך המחאה הם אף איימו "להבעיר את המדינה", בעקבות שחרורה ממעצר.