התעללות בפעוטות באשקלון: הורי הפעוטות מפגינים הערב (רביעי) בפתח תקווה, מול הבניין בו שוהה הגננת שלפי החשד התעללה בילדיהם. זאת, לאחר שחרורה של המטפלת החשודה, אמיליה אוסטרובסקי, למעצר בית בתנאים מגבילים. מקסים, אבי אחד הילדים בגן ואחד מחושפי הפרשה אמר כי "אנחנו מזועזעים מאוזלת ידה של הפרקליטות ומכך שההורים לא עודכנו מבעוד מועד על הקדמת הדיון".

בתוך כך, ההורים הגישו עתירה לבית משפט השלום באשקלון להחזיר את הגננת למעצר, בין השאר משום שלטענתם שיקרה לבית המשפט, וטענה כי חברה שלה, שבביתה תשהה את מעצר הבית, היא אחותה.  

מפגין בפתח תקווה  (צילום: אבשלום ששוני)
מפגין בפתח תקווה (צילום: אבשלום ששוני)

האב טען כי הקדמת הדיון נעשתה "במחטף של ממש, כדי לשחרר את הפושעת שהודתה בכל האלימות הקשה נגד ילדים בני שנתיים". הוא הוסיף כי גם השופטת "הביעה זעזוע עמוק מדרישת הפרקליטות לשחרר את המטפלת, שהיא אישה מסוכנת מאוד".

"תחושת אוזלת היד היא תחושה קשה מנשוא של ההורים לקטינים שספגו ממנה אלימות קשה. הגורמים הממונים בפרקליטות ובמשטרה שהביאו לשחרורה צריכים להתבייש בעצמם, אישית וציבורית. לא נשתוק. ההורים יבעירו את המדינה עד שהמערכת תחזור למלא את תפקידה בהגנה על ילדי ישראל, כי כרגע הם הופקרו על ידי הפרקליטות והמשטרה", סיכם מקסים.

עורכת הדין חוה קליין, ציינה: "השופטת הוציאה תחת ידה אתמול החלטה קשה ומזעזעת כאשר אכן תפקידה לשפוט ולא להיות הגוף התובע, אך מביעה זעזוע עמוק מדרישת הפרקליטות לשחרר את הגננת שהיא אישה מסוכנת מאוד. תחושת אוזלת היד היא תחושה קשה מנשוא של ההורים לקטינים שספגו ממנה אלימות קשה והגורמים הממונים בפרקליטות ובמשטרה שהביאו לשחרורה צריכים להתבייש בעצמם, אישית וציבורית".

עורכת הדין חוה קליין (צילום: שי קדם)
עורכת הדין חוה קליין (צילום: שי קדם)