פרשן 'חדשות 13' לענייני ערבים צבי יחזקאלי, שוחח הבוקר (ראשון) בתוכניתם של בן כספית וינון מגל ב-103FM והתייחס לכושר ההרתעה של ישראל שלדעתו נחלש אל מול העולם הערבי: "אנחנו נתפסים כחלשים ופראיירים, איך אפשר לנצח אם זה שבעט בשוטר יודע שלא יעשו לו כלום? אם הרשות הפלסטינית תשכור לו עורך דין טוב, הוא יקבל פיצוי על המכה שהוא קיבל ברגל". 

יחזקאלי הוסיף ואמר כי "זה תהליך שקורה כמה עשורים. אנחנו נכיל ונשתבלל ונבין, בעיני העולם הערבי זו חולשה. איבדנו את ההרתעה בתוך המדינה שלנו. הסיפור של הפזורה הבדואית קיים כל כך הרבה שנים, אז מי אשם? איפה הנקודות לתיקון?''.

כשנשאל מי ניצח במערכה האחרונה, השיב: "ניצחון התמונות זה לא עזה המופצצת, כי הם חטפו מכה חבל על הזמן, אלא זה שבועטים בשוטר כמו בכדורגל במדרגות של הר הבית, זה הסיפור. בעיני המזרח התיכון הסיבה שהייתה כל הקפיצה הגדולה הזאת של ערביי ישראל, הגדה, עזה וירושלים, זו בגלל אותה חולשה וזה לא מהיום. אנחנו חברה שחושבת שלא צריך להילחם". 

בהמשך, העריך יחזקאלי כי "ההתגרות" הראשונה צפויה להתרחש בתוך כמה חודשים ואמר כי לדעתו "ביום שישוגר הבלון הראשון – צריך להגיב בחוסר פרופורציה, להתחיל חיסולים".