יו"ר ימינה, נפתלי בנט, נפגש היום (חמישי) לשיחה עם יו"ר כחול לבן בני גנץ, זאת למרות הטענות על נתק בין בנט לגוש השינוי. בלשכתו של בנט סירבו להכנס לתוכן השיחה אך נראה כי גנץ ניסה לשכנע את בנט להצטרף לגוש השינוי.

לאחר מכן, בחדשות 12 דווח כי בנט נפגש היום גם עם יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, בניסיון להקים ממשלה. מדובר בפגישתם הראשונה של לפיד ובנט מאז פרוץ מבצע "שומר החומות", שהביא את בנט להכריז כי ממשלת השינוי ירדה מבחינתו מהפרק. ביש עתיד סרבו להגיב לדיווח על הפגישה, אך בימינה אישרו את קיומה.

בתוך כך, ב"חדשות 13" דווח כי גנץ דרש מיאיר לפיד ווטו על כל רפורמרה שתובא לביטוי במערכת המשפט. ממפלגתו של שר המשפטים המיועד בממשלה המתגבשת, גדעון סער, נמסר כי אינם שמעו על התנאי הזה ולא יסכימו אליו.

מוקדם יותר היום, נציגי מפלגות יש עתיד ותקווה חדשה הודיעו כי פגישת צוותי המשא ומתן של המפלגות הסתיימה. בהודעה נמסר עוד כי "חלה התקדמות במו"מ והושגו הסכמות. הצוותים ימשיכו בשיחות בזמן הקרוב במטרה להגיע לסיכומים להקמת ממשלה".

מדובר בהסכם השני שהשיגו ביש עתיד, שכן במהלך הלילה בין שני לשלישי הושגו הסכמות עם ישראל ביתנו בכלל הסעיפים, לקראת חתימה על הסכם קואליציוני כולל הסכמות בנושא דת ומדינה. בהודעה נכתב עוד כי במסגרת המשא ומתן הושגו הסכמות על קווי היסוד של הממשלה כמו גם על חוק פרויקטים לאומיים כאחד ממנועי הצמיחה המתוכננים למשק הישראלי.

"במסגרת החוק יוקמו שני בתי חולים נוספים בנגב והגליל, שדה תעופה בנבטים, רכבת קליע (דוגמת קו גוש דן לצומת שוקת) ועוד מספר פרויקטים לאומיים נוספים. כמו כן הושגו הסכמות בנושא דת ומדינה", נמסר מהמפלגות, שציינו כי סוכם נושא הפנסיה, ונקבע רף הכנסה מינימלית לקשיש בגובה של 70% משכר המינימום. כמו כן, במסגרת ההסכמות שהושגו, אביגדור ליברמן ישמש כשר האוצר, כאשר המפלגה תקבל לידה גם את ראשות ועדת הכספים ושני תפקידי שר נוספים, שיכללו את משרד פיתוח הנגב והגליל. ייתכן כי בימים הקרובים ייסגרו הסכמים בין מפלגות נוספות.