שמונה ימים למנדט: ישראל ביתנו ויש עתיד הודיעו הבוקר (שלישי) כי הגיעו במהלך הלילה להסכמות בכלל הסעיפים לקראת חתימה על הסכם קואליציוני כולל הסכמות בנושא דת ומדינה. בהודעה נכתב עוד כי במסגרת המשא ומתן הושגו הסכמות על קווי היסוד של הממשלה כמו גם על חוק פרויקטים לאומיים כאחד ממנועי הצמיחה המתוכננים למשק הישראלי.

"במסגרת החוק יוקמו שני בתי חולים נוספים בנגב והגליל, שדה תעופה בנבטים, רכבת קליע (דוגמת קו גוש דן לצומת שוקת) ועוד מספר פרויקטים לאומיים נוספים. כמו כן הושגו הסכמות בנושא דת ומדינה", נמסר מהמפלגות, שציינו כי סוכם נושא הפנסיה, ונקבע רף הכנסה מינימלית לקשיש בגובה של 70% משכר המינימום. 

כמו כן, במסגרת ההסכמות שהושגו, אביגדור ליברמן ישמש כשר האוצר, כאשר המפלגה תקבל לידה גם את ראשות ועדת הכספים ושני תפקידי שר נוספים, שיכללו את משרד פיתוח הנגב והגליל. ייתכן כי בימים הקרובים ייסגרו הסכמים בין מפלגות נוספות.

אביגדור ליברמן (צילום: מרק ישראל סלם)
אביגדור ליברמן (צילום: מרק ישראל סלם)

כזכור, נציגי יש עתיד קיימו אתמול שיחות עם נציגי המפלגות השונות, פרט לימינה. השיחות התקיימו לאחר שהוחלט לא ימתינו להחלטת בנט ולנסות להתקדם בשיחות עם שאר מפלגות הגוש. 

בתוך כך, ח"כ ניצן הורוביץ, יו"ר מרצ, אמר בראיון בגלי צה"ל: "גם אנחנו מתקדמים. אני מקווה שנוכל ממש בקרוב לסכם ואפילו לחתום. מה שחשוב זה להתקדם לקראת ממשלה ולהחליף את נתניהו".