יו"ר עוצמה יהודית חבר הכנסת איתמר בן גביר הגיע היום (חמישי) למחאה שנערכה בשער שכם במזרח ירושלים נגד ההחלטה לבטל את מצעד הדגלים. במחאה השתתפו עשרות מפגינים שחלקם החל בקריאות לאומניות, הנפת דגלים והפרת הסדר. כוחות המשטרה החלו בפעולות לפיזורם של המתפרעים תוך שימוש באמצעים לאחר שאלו סירבו להתפזר ועד כה נעצרו חמישה חשודים שהועברו לחקירה במשטרה.

בן גביר נשא דברים במקום והתייחס לפסיקת בג"ץ בעניין העתירה שהגיש נגד החלטת המפכ"ל, אך מסר כי אין בכוונתו להתעמת עם המשטרה. 

"באתי לכאן כדי לומר למפכ"ל כושל שההחלטה שלו היא ביזיון למדינת ישראל", תקף בן גביר. "המשטרה בחרה בגישה של התקפלות, גישה של ניצחון לחמאס. ולגבי החלטת בג"ץ, אין לי ספק שאם הייתי עופר כסיף תוך שעה בג"ץ היה קובע דיון". 

"למרות שמדובר בהחלטה מבישה של מפכ"ל כושל, שפוגע בחסינות של חברי כנסת ולא מאפשר להניף דגל ישראל במרחק של 100 מטרים מהרכבת הקלה, אני לא מתכוון להתעמת עם השוטרים", התחייב. "לא אפר את החלטות המשטרה, למרות שלדעתי הן החלטות לא חוקיות,  ואפעל בהתאם להנחיות".

בן גביר בשער שכם (צילום: מרק ישראל סלם)
בן גביר בשער שכם (צילום: מרק ישראל סלם)

כזכור, מוקדם יותר השבוע מנעה המשטרה מבן גביר להגיע להר הבית. בן גביר הודיע מוקדם יותר כי הוא מתכוון להגיע להר, זאת בתגובה להחלטת המשטרה שלא לאפשר לח"כ עמיחי שיקלי להיכנס להר בטענה שלא תיאם מראש הגעתו, אך סורב מאותם הטענות.

לדברי ח"כ בן גביר: "המשטרה פועלת בניגוד לחוק שמאפשר חופש תנועה לחברי כנסת ללא שום תיאום. החוק קודם גם לנוהל ואגב אני עצמי עליתי להר, ללא תיאום בחודשיים האחרונים".

כאמור, בן גביר הגיש עתירה על ההחלטה, שנדחתה על ידי בג"ץ. פסק הדין קבע שסד הזמנים לחוץ ואיננו מעשי ואיננו אפשרי לדון בקיום העתירה. "אין לי ספק שאם היה מדובר בעופר כסיף היו השופטים  מוצאים את הזמן לקיים דיון דחוף בעתירה והיו לא מעט מקרים של עתירות אנשי שמאל שכבוד השופטים יצאו לדון כבר באמצע הלילה", מסר בן גביר בתגובה.