בג"ץ דחה היום (חמישי) את עתירתו של ח"כ איתמר בן גביר (הציונות הדתית) נגד החלטתו של מפכ"ל המשטרה, יעקב שבתאי, לאסור עליו לצעוד הערב בשער שכם במחאה על דחיית מצעד הדגלים. פסק הדין קבע שסד הזמנים לחוץ ואיננו מעשי ואיננו אפשרי לדון בקיום העתירה. "אין לי ספק שאם היה מדובר בעופר כסיף היו השופטים  מוצאים את הזמן לקיים דיון דחוף בעתירה והיו לא מעט מקרים של עתירות אנשי שמאל שכבוד השופטים יצאו לדון כבר באמצע הלילה", מסר בן גביר בתגובה.

בתוך כך, הוא שוחח הבוקר עם ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM על רקע החלטת המשטרה לאסור עליו לצעוד בשער שכם בירושלים והתחייב כי יכבד את ההחלטה, אך יגיע למקום כדי להביע מחאה כנגדה.

בתוך כך, טען בן גביר כי המפכ"ל קובי שבתאי דחה הצעת פשרה בנושא המצעד. "בכיר בלשכת ראש הממשלה ניסה לקדם במהלך הלילה פשרה בין ח"כ בן גביר, לבין המשטרה, שבמסגרתה יצעדו ארבע שעות לפני הפגנת מוסלמים בשער שכם משער שכם לכותל, וזאת כדי לאפשר לחברי הכנסת לצעוד במסלול המקורי כדי לממש את חופש התנועה והמחאה ולמנוע בכך התנגשות נפיצה בין הצדדים. המפכ"ל דחה את הפשרה על הסף", נמסר מטעם בן גביר, שהוסיף: "מפכ"ל המשטרה מבעיר בארות ואפילו את הצעת הפשרה הוא דחה".

ממארגני המצעד נמסר: "לצערנו המתווה שהוצג לנו על ידי המשטרה אינו מבטא את ייעודו של המצעד. אנו מאמינים ביכולתה של משטרת ישראל ומקבלי ההחלטות לאפשר מצעד של עם ישראל עם דגלי ישראל בעיר הבירה של מדינת ישראל. ירושלים היא עיר הנצח ולב האומה ממנה אנו שואבים את רוח הגבורה מדורי דורות  אנו מקווים בכל לב שינקטו הצעדים הנדרשים שיאפשרו לצעוד בבטחה ברחובות ירושלים בהקדם".

מצעד הדגלים בירושלים (צילום: מרק ישראל סלם)
מצעד הדגלים בירושלים (צילום: מרק ישראל סלם)

"אקיים את ההחלטה, אני לא הולך להפר סדר. אך אני כן אגיע לשער שכם כדי להביע מחאה על ההחלטה האומללה של מפכ"ל המשטרה. הוא אומר שהסכנה היא שמישהו ינסה לפגוע בי, אבל סליחה, מפכ"ל משטרה, אם מישהו מנסה לפגוע בח"כ, הוא צריך לשמור עליו. הולכת להיות הפגנת אש"ף, זו לא פרובוקציה", פתח בן גביר את דבריו ב-103FM.

"במצעד הגאווה הראשון באה המשטרה ואמרה שזה מעורר פרובוקציה והתססה והמשטרה הייתה הסמכות, בית המשפט הפך את החלטת המשטרה. מלשכת רה"מ הציעו פשרה, ואמרו למפכ"ל שהפשרה היא שבן גביר ומאי גולן ילכו עם דגל ישראל בעיר העתיקה 100 מטר מהרכבת הקלה בצהריים לבד, בלי אנשים, יעשו סיבוב משער שכם עד לכותל. הסכמתי, מפכ"ל המשטרה ביהירות שלו, בגאוותו ובפגיעה שלו בביטחון ישראל התנגד לכך. יש ארגון טרור שיושב בעזה, והם מנהלים את המדינה", המשיך.

"בואו נסגור את המדינה כי החמאס מאיים וכי לא מתאים לו. מי שמתקפל בירושלים בסוף וכבר היום מתקפל ברמלה, לוד ויפו ובסוף אולי נתקפל כולנו לים. אני לא מקבל את זה שמדינה ריבונית נכנעת לתכתיבים של ארגון טרור. השיקולים הם תמיד שניכנע. הפכנו להיות מדינת ערובה של ארגוני טרור בעזה? השתגענו? הם לא קובעים מה קורה כאן במדינה", הוסיף בן גביר.