חקירת השחיתות הציבורית שבה, על פי החשד, מעורבת תנובה, הולכת ומסתעפת, ומסתמן כי לא יהיה מנוס מזימונו לחקירה של יעקב ליצמן, שר הבריאות לשעבר המכהן עתה כשר הבינוי והשיכון. ליצמן יזומן לעדות פתוחה, אבל לא מן הנמנע שבהמשך היא תהפוך לחקירה באזהרה.
נכון לעכשיו ליצמן אינו קשור לפרשה, לפחות לא למה שהותר לחשוף ממנה.

כבר בשלב הראשוני נחקרה עובדת בכירה לשעבר בתנובה, מהחשודים הבודדים ששמם נאסר לפרסום, שלה יוחסה תחילה העברת תרומות לעמותות חרדיות. זאת בתמורה לקידום בקשות של תנובה, שהועברו באמצעות עוזר השר ליצמן, מוטי בבצ'יק, שנכח בפגישה שאליה הגיע השר ושבה השתתפו שני חשודים נוספים - האחד בכיר בתנובה, והשני בכיר בחברה לשדלנות.

החוקרים ניסו לשכנע את אותה עובדת בכירה לשעבר לחתום על הסכם של עדת מדינה, אולם היא סירבה, הכחישה את החשדות שיוחסו לה וציינה כי ברגע שהבינה שמנכ"ל החברה אייל מליס עקף את סמכויותיה ופעל באופן עצמאי מול עובדת במשרדה, שמסרה עדות פתוחה בחקירה, היא התפטרה מתפקידה.

העובדת לשעבר סיפרה לחוקרים על שלושה צירי תרומות הנהוגים בתנובה - דרך המנכ"ל, דרך מסלול שכונה "טוב לבית" ודרך מסלול נוסף שהיא הייתה לכאורה אמונה עליו. לדבריה, בשל סכסוך עם המנכ"ל באותם ימים, הוא העדיף לא לפנות אליה, ובאמצעות אותה עובדת ניהל בעצם את הציר השלישי.

עוד עולה כי במסגרת החקירה, שהחלה כבר בשנת 2017, ובעקבות עדויות שנגבו בימים האחרונים ביחידה החוקרת, נבדק הצורך לגבות עדות פתוחה משר האוצר לשעבר משה כחלון, שגם כיהן כשר הבריאות לפני ליצמן.

בידי החוקרים ראיות משמעותיות לכאורה נגד החשוד המרכזי בפרשה מוטי בבצ'יק, עוזרו האישי ויד ימינו של ליצמן, שכבר משנת 2017 החוקרים מאזינים לשיחותיו ועוקבים אחר תנועותיו.

על פי החשד, דרך בבצ'יק הועברו כספי תרומות מחברת תנובה לעמותות הקשורות לבבצ'יק ולמנחם גשייד, יועץ נוסף של ליצמן, הנחשב לאיש תקשורת מוכר ומשפיע במגזר החרדי.

החקירה נוברת גם במה שנעשה בתקופת קודמו של ליצמן בתפקיד, ולפי החשד מדובר היה בנורמות התנהלות של העברת תרומות תמורת הקלות וביטול הגבלות.