החקירה בפרשת החשד לשחיתות ציבורית מסתעפת: מנכ"ל תנובה אייל מליס נחקר באזהרה במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה יאח"ה בלהב 443 במשטרה בחשד לעבירות של מתן שוחד, מרמה והפרת אמונים בתאגיד.

על פי החשד העולה מהחקירה, מליס אישר העברת תרומות לעמותות הקשורות לגורמים המקורבים לשר הבריאות לשעבר יעקב ליצמן. תרומות אלו מהותן בכספי שוחד, בתמורה להקלות שביקשה חברת תנובה ממשרד הבריאות, בין היתר, לביטול סימונים על הגבלות במוצרים שמייצרת החברה, כמו לדוגמה גבינה צהובה. 

נציין, כי מליס מסר ביום ראשון האחרון עדות פתוחה בפרשה, אולם עדותו הפכה לחקירה באזהרה והוא נחשב מבחינת היאח"ה לחשוד.

פרקליטו של מליס, עו"ד אילן סופר, הכחיש את החשדות כנגד מנכ"ל תנובה, וציין כי "תנובה, תחת ניהולו של אייל מליס, פעלה ופועלת אך ורק במסגרת החוק. אני משוכנע שבסיום החקירה גם גורמי החקירה ישתכנעו בכך. בכוונתו של אייל מליס להמשיך ולעמוד לרשות החקירה ולשתף עימה פעולה ככל שידרש".

כזכור, בתחילת השבוע הותר לפרסום כי מוטי בבצ'יק, עוזרו הקרוב של שר השיכון והבינוי ומי שכיהן כשר הבריאות לשעבר יעקב ליצמן, נעצר לחקירה באזהרה, ביחד עם שלושה חשודים נוספים, בהם ארז גיל-הר, מנכ"ל משותף בחברת הלובינג "פוליסי", והעיתונאי החרדי מנחם גשייד, שהיה אף הוא יועצו של ליצמן. זאת לאחר חקירה סמויה ומאומצת של היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433, שהפכה לגלויה.

בין היתר חוקרים ביאח"ה במסגרת אותה פרשה חשד לפיו דאגו גורמים בעלי אינטרסים לשחד את בבצ'יק, עוזרו של מי שהיה שר הבריאות כדי שזה יפעל להסרת סימנים מזיקים (שומן רווי, סוכר ברמה גבוהה) על מוצרים שונים שמייצרת חברת תנובה ובעיקר על גבינה צהובה.