שערוריה מתרחשת בימים אלו בבית המשפט בצרפת, שהטיל קנס של מיליון יורו על הזרוע המקומית של חברת איקאה השוודית, אחרי שהורשעה בריגול אחר אנשי צוות במשך שנים. בעקבות המחדל החמור, שני בכירים לשעבר בחברה נידונו לעונשי מאסר על תנאי. השופטים בבית המשפט בוורסאי קבעו כי חברת איקאה בצרפת, שנמצאת בבעלות קבוצת אינגקה, ריגלה אחרי מאות עובדים בשנים 2009 עד 2012 במטרה לזהות "עושי צרות", בעיקר חברי איגודי עובדים, ואף אספו מידע על לקוחות שהיו מסוכסכים עם החברה.

על פי כתב האישום, החברה השתמשה בבלשים פרטיים ובשוטרים כדי לאסוף את המידע האישי, שכלל גם פרטים מחשבונות בנקים, רישומים פליליים קודמים ופרטים על סגנון החיים של היעדים לריגול. האחראי לשעבר על ניהול הסיכונים באיקאה, ז'אן-פרנסואה פארי, נידון לשנה וחצי של מאסר על תנאי ולקנס של 10,000 יורו. מנכ"ל איקאה צרפת לשעבר, ז'אן-לואי ביילו, נידון לשנתיים מאסר על תנאי ולקנס של 50 אלף יורו.
בתגובה לפסיקה מסרו באיקאה כי הם בוחנים את ההחלטה כדי לשקול צעדים אפשריים, אולם הבהירו כי הם פעלו להפסיק את המעקב אחרי העובדים. "איקאה צרפת גינתה בתוקף את ההתנהלויות האלה, התנצלה ויישמה תוכנית פעולה כדי למנוע מכך להתרחש שוב", נאמר בהודעה.