יש מה לפחד מהבריכה? עונת הקיץ נפתחה רשמית, והילדים רוצים ללכת לבריכה הציבורית. שאלה שמסקרנת רבים היא האם זה מסוכן לקחת ילדים לבריכה, ולאו דווקא מהפחד מטביעות ומפגעי בטיחות כאלה ואחרים, אלא בסכנת ההידבקות בחיידקים שונים. האם בריכת הפעוטות טובה למערכת החיסונית של הילדים? הרופא המומחה של 103FM, פרופ' רפי קרסו עושה סדר בתוכניתו.

מאזינה שאלה: "יש לי נכד בן שנתיים, האם כדאי להכניס אותו לבריכה ציבורית, או שעדיף בכלל לקחת אותו לים?". על כך השיב הפרופסור: "עדיף לקחת אותו לים כשאת איתו, אולי לעשות יחד אמבטיה עם מים נקיים במרפסת או בחצר".

"יש בעד ויש נגד", המשיך קרסו. "חיידקים גורמים למערכת החיסון להיות חשופים ולהתחזק. כמה שהילד יותר חולה - בסוף הוא יותר בריא. אם בעוד חצי שנה ילך לפעוטון או לגנון, ובפעוטון יש 16 ילדים, הוא ידבק מהם 16 פעמים, כל פעם מילד אחר - נזלת, שלשול, כינים, ערוב, שחין ובברד לא נדבקים", התלוצץ.

"חלק גדול ממערכת החיסון שלנו מתפתחת מזה שאנחנו נדבקים בחיידקים", הוסיף. "חלק גדול מהאלרגיות הקשות שיש היום והאסטמות מיוחסות ל'אובר' ניקיון ומניעת חיידקים. אני אומר, יידבק? יידבק. הרי הילד לא ימות".

"מצד שני, כשישנה בריכת פעוטות שיש בה הרבה ילדים שנכנסים ויוצאים ועם חיתול ויש דליפות, אלא אם זה מקום שאת יודעת שבודקים את המים בתדירות גבוהה, אז יש בעד ויש נגד. תשובה חכמה חד משמעית - אין לי. הדבר הטוב ביותר הוא לעשות גיגית נקייה בחצר הבית או בגג או במרפסת, ולהכניס אותו עם עוד ילד של שכן ואת יודעת שכמות החיידקים מצומצמת".