המגעים עם מפלגת רע"ם נמשכים במטרה לגבש פתרון למחלוקת סביב הארכת התיקון לחוק האזרחות, שאמור לפוג בתחילת החודש הבא. בתוך כך, שרת הפנים איילת שקד צפויה להיפגש הערב (רביעי) עם יו"ר רע"ם, מנסור עבאס ומחר צפוי להיפגש השר המקשר בין הכנסת לממשלה, זאב אלקין, עם חבר הכנסת ולאיד טאהא. בנוסף, על פי דיווח בחדשות 12, בתמורה לתמיכה בחוק האזרחות, הציע השר אלקין לרע"ם את תפקיד סגן שר השיכון.

צפו: סערה בכנסת בעקבות דיון על חוק האזרחות

חבר הכנסת איתמר בן גביר גינה את הצעת הקואליציה לעבאס, ומסר: "ממשלת השמאל החלש נכנעת לתומכי הטרור וממשיכה למכור את מדינת ישראל לרע"מ והרשימה המשותפת. זה התחיל במכירת חיסול של הנגב, ותקציב של 54 מילארד שקלים לרע"מ וממשיך בתפקידי מפתח בכנסת לרשימה המשותפת, בהסכם חשאי שאפילו לפרסמו בציבור הם מתביישים".

מוקדם יותר, במסגרת השיחות עם רע"ם לקידום הארכת חוק האזרחות, סיפר גורם בהנהלת הקואליציה ל"מעריב" כי "הכיוון חיובי" והוסיף: "עדיין לא נסגר שום דבר". במקרה שיושג הסכם, ההצבעה על אישור הארכת החוק תיערך במהלך השבוע הבא. 

בתוך כך, פנה היום יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, ח"כ יריב לוין, לראש הממשלה נפתלי בנט ולראש הממשלה החליפי יאיר לפיד, בדרישה כי יפסיקו את המו"מ עם סיעת רע"מ, ויפעלו ביחד עם האופוזיציה לחקיקת חוק יסוד: ההגירה. "ממי שמחזיקים בימים אלה בהנהגת המדינה נדרשת אחריות והתעלות מעל שיקולים קואליציוניים צרים. על כן, ראוי כי תאמצו את הצעת חוק יסוד ההגירה וכי נפעל במשותף להעבירה בהקדם. הימנעותכם מקיום דיון ענייני תמוהה ובלתי סיברה, בפרט לנוכח העובדה שאתם מנהלים מו"מ עם סיעת רע"מ, שתוצאתו תהיה בהכרח חקיקה מסוכנת לאופיה ולביטחונה של המדינה". 

מטעם הנהלת הקואליציה בראשות יו"ר הקוא' ח"כ עידית סילמן ומ"מ יו"ר הקואליציה ח"כ בועז טופורובסקי נמסר בתגובה למכתבו של לוין: "כנראה שבמשך 12 שנה, חוק איחוד המשפחות לא היה מספיק חשוב ליו"ר הכנסת היוצא שדווקא בפוזיציה הנוכחית הוא נזכר לעסוק בו".

כזכור, פלונטר חוק האזרחות נסוב סביב הוראת שעה המוארכת מדי שנה מאז 2003, ומקפיאה למעשה מתן אזרחות ישראלית לפלסטינים מהשטחים, אשר רוצים להתאחד עם בני משפחתם או בני זוג, המתגוררים בישראל.