חברת הגלידות המפורסמת בן אנד ג'ריס הודיעה היום (שני) כי היא תפסיק למכור את מוצריה ב"שטחים הפלסטיניים הכבושים", טרם ברור באילו אזורים מדובר. 

בתוך כך, בחברה הדגישו כי למרות שבן אנד ג'ריס כבר לא יימכרו ב"שטחים הכבושים", הם ימשיכו את המכירות בישראל באמצעות הסדר אחר שיעודכן בהמשך. 

בהודעת החברה נמסר כי "אנו מאמינים כי מכירה בשטח הפלסטיני הכבוש אינה עולה בקנה אחד עם הערכים שלנו. אנחנו גם נשמעים לחששות שאוהדינו ושותפינו המהימנים חולקים איתנו". 

"יש לנו שותפות ותיקה עם בעל הרישיון שלנו, שמייצר את גלידת בן אנד ג'ריס בישראל ומפיץ אותה באזור. פעלנו לשינוי זה, ולכן הודענו לבעל הרישיון שלנו שלא נחדש את הסכם הרישיון כשיסתיים בסוף השנה הבאה", הוסיפו בחברה. 

בבן אנד ג'ריס ישראל מסרו בתגובה: "בן אנד ג'ריס העולמית החליטו שלא לחדש את ההסכם איתנו בעוד כשנה וחצי לאור סירובנו לדרישתם להפסיק למכור בכל רחבי ישראל".

"אנו קוראים לממשלת ישראל ולציבור הצרכנים, לא לאפשר להחרים את ישראל. זוהי פעולה חסרת תקדים מצד יונילבר, הבעלים של בן אנד גריס העולמית. גלידה היא לא חלק מהפוליטיקה. אנו קוראים לישראלים להמשיך לקנות את התוצרת הישראלית המפרנסת מאות עובדים באיזור הדרום", המשיכו.