שתי רקטות נורו הלילה (שלישי) משטח לבנון לעבר ישראל. מצה"ל נמסר כי זוהו שני שיגורים, וכי לוחמי כיפת ברזל יירטו את אחד מהם, והשיגור השני נפל בשטח פתוח.

עוד נמסר כי בשלב זה אין הנחיות מיוחדות לעורף. בעקבות הירי נשמעו אזעקות צבע אדום בכמה יישובים באזור גדל הגבול עם לבנון בגליל המערבי. בתגובה לירי, כוחות ארטילריים של צה"ל תקפו בשטח לבנון. לפי ההערכה, מאחורי הירי עומד ארגון פלסטיני.

בתוך כך, אחת ההערכות בישראל היא שלאור המצב הקשה בלבנון הוא עשוי להקרין ולהשפיע גם על היציבות הבטחונית לאורך הגבול.

גבי נעמן, ראש המועצה המקומית שלומי אמר הבוקר בראיון בחדשות 12 כי "למזלי לי יש ממ"ד אך ל-1,000 תושבים בשלומי אין ממ"ד.  לקום בבוקר עם אזעקה זה מפתיע, ויש כאן להערכתי עליית מדרגה. עצם העובדה שכיפת ברזל יירטה טיל זה אומר שהיה ניסיון ירי לעבר אוכלוסייה אזרחית וזה מדאיג אותי". עם זאת, הבהיר כי המועצה חזרה לשגרה.

מוקדם יותר הלילה, הטלוויזיה הסורית הממלכתית דיווחה כי "מערכות ההגנה האווירית יירטו מטרות עוינות בשמי המדינה" וטענו כי מדובר ב"תוקפנות ישראלית". סוכנות הידיעות הסורית הרשמית סאנ"א דיווחה כי "מערכות ההגנה האווירית סיכלו את התוקפנות הישראלית". לפי הדיווחים, התקיפה התרחשה מדרום לעיר חאלב.

כזכור, זוהי התקיפה הראשונה המיוחסת לישראל מאז שהושבעה הממשלה החדשה בראשות נפתלי בנט בחודש שעבר. 

אין זו הפעם הראשונה השנה שמבוצע ירי משטח לבנון. בחודש מאי זוהו ארבעה שיגורים משטח לבנון לשטח ישראל באזור הגליל המערבי והקריות. לוחמי ההגנה האווירית יירטו שיגור אחד, שיגור אחד נפל בשטח פתוח ושניים בים. ‏בתגובה לאותו ירי בחודש מאי, כוחות צה"ל ירו כ-20 פגזי ארטילריה ותקפו מספר מטרות בשטח לבנון.