מטח לצפון: דובר צה"ל מדווח היום (רביעי) כי זוהו ארבעה שיגורים משטח לבנון לשטח ישראל. לוחמי ההגנה האווירית יירטו שיגור אחד, שיגור אחד נפל בשטח פתוח ושניים בים. ‏בתגובה לירי כוחות צה"ל ירו כ-20 פגזי ארטילריה ותקפו מספר מטרות בשטח לבנון. בתוך כך, משטרת ישראל מדווחת אודות נפילה בעיר שפרעם, אין דיווח על נפגעים בגוף ולא נגרם נזק למבנים.

מגורמים צבאיים נמסר כי "עדיין לא ברור מי ביצע את הירי, אבל חיזבאללה יודע בדיוק מה קורה בדרום לבנון".

האזעקה נשמעה במספר ערים, בהן שפרעם, אעבלין, קרית ביאליק, קרית ים וקרית מוצקין. באזור נשמעו הדי פיצוצים בעקבות יירוטים. כמו כן, במהלך האזעקות נקראו צוותי מד"א להעניק טיפול רפואי לאישה בת 43 שלקתה בדום לב בדרכה למרחב מוגן. לאחר פעולות החייאה ממושכות פונתה האישה במצב קשה ולא יציב לבית החולים כשהיא מונשמת.

חובשי מד"א יואל לוינגר והנאדי אל גדבאן סיפרו: "מיד לאחר האזעקות שנשמעו בצפון הארץ התקבלה קריאה במוקד 101 של מד"א על האישה שהתמוטטה בביתה בסמוך למרחב המוגן ואיבדה את הכרתה. במקביל להזנקה שלנו החובשים במוקד תדרכו את בני הבית כיצד להעניק לה טיפול ראשוני. הגענו במהירות למקום וביצענו בה פעולות החייאה מתקדמות שכללו הנשמות, עיסויים ומתן תרופות ומכות חשמל ממכשיר מפעם (דפיבילטור). כעבור דקות ארוכות של טיפול רפואי מציל חיים ליבה שב לפעום ופינינו אותה במצב קשה ולא יציב לבית החולים".

בעקבות הירי נפתחו המקלטים בקריית ביאליק, קריית ים ועכו. בנוסף, עיריית נהריה הודיעה כי היא נערכת לפתיחת המקלטים הציבוריים ברחבי העיר, בשלב זה ההנחיה היא להמשיך בשגרה רגילה. גם בחיפה הודיעו כי בעקבות הירי לצפון העירייה פתחה את מרכז ניהול החירום העירוני וכי צוותי החירום של עיריית חיפה פתחו את המקלטים הציבוריים.