מגמה חיובית בחצי האי הקוריאני: צבאות הדרום והצפון חידשו היום (שלישי) את פעילות קווי התקשורת החמים בין המדינות אחרי הפסקה של יותר משנה, וזאת לאחר שהמנהיגים החליפו באחרונה מסרים אישיים.

המשטר בפיונגיאנג ניתק את הקווים החמים בין הצבאות ביוני אשתקד, במחאה על כך שהשלטון הדרום קוריאני לא פועל נגד מתנגדי המשטר שמשגרים בלונים עם עלוני תעמולה מעבר לגבול המפורז. הצפון קוריאנים גם פוצצו את הבניין של משרד התיאום המשותף והזהירו מפני "תגובה תקיפה".

אולם היום, הודיע משרד ההגנה בסיאול כי הקשר התחדש. "רשויות הצבא של הדרום והצפון שיקמו את קווי התקשורת הצבאיים והחזירו אותם לפעילות הבוקר, על מנת ליישם את ההסכמים שגיבשו המנהיגים", נמסר. "שיחות טלפון ופקסים להחלפת מסמכים פועלים כעת כרגיל".

על פי התקשורת בדרום, הצפון קוריאנים הם שיזמו את חידוש הקשר, כאשר מתקשר מהצפון הפעיל את הקו ושאל את עמיתו מהדרום לגבי איכות הקשר ולאחר מכן שאל החייל הדרומי את עמיתו שאלה דומה. בהמשך בדקו הצדדים גם את קווי הפקס והסכימו לשוחח פעמיים ביום.

גורם צפון קוריאני בכיר אמר לסוכנות הידיעות הממלכתית כי הפעלת הקווים החמים תסייע לשפר את היחסים בין המדינות. "כעת, כל האומה הקוריאנית שואפת לראות את היחסים משתקמים מהנסיגה והשיתוק מוקדם ככל האפשר", ציין. "המנהיגים הבכירים של הצפון והדרום הסכימו לעשות מאמץ גדול כדי לשקם את האמון ההדי ולקדם פיוס על ידי הפעלת הקווים מחדש אחרי שלאחרונה הוחלפו מכתבים אישיים".

גם בסיאול אישרו כי הנשיא מון ג'יאה-אין ושליט הצפון, קים ג'ונג-און, החליפו מכתבים אישיים מאז אפריל האחרון. "הממשלה מקדמת בברכה את שיקום קווי התקשורת", נמסר מהמשרד לענייני איחוד. "אנחנו מקווים שהקווים לא יושהו שוב ואנחנו מקווים ששתי הקוריאות יוכלו לדון בסוגיות שעל הפרק וליישם את ההסכמות".