סמסונג ערכה אתמול (רביעי) אירוע מיוחד לעיתונאים, במקביל להכרזה העולמית על הדגמים המתקפלים החדשים, במהלכו נחשפנו למכשירים ויכולנו להתנסות בהם. המכשיר הראשון שהתנסיתי בו הוא דגם ה-Fold - שנפתח ממש כמו ספר. מבחינה חיצונית הוא די מזכיר את קודמו, כאשר הוא מעט יותר כבד (271 גרם) ועוביו עומד על 14.4 מ"מ - כמעט כמו שני מכשירים צמודים. 

גודל המסך החיצוני עומד על 6.2 אינץ' וכשפותחים אותו מתקבל מכשיר בגודל של 7.6 אינץ'. נראה שסמסונג עשתה שיעורי בית, שכן כעת המסך נראה עמיד וחזק יותר מאשר בדורות הקודמים של המכשירים המתקפלים.

דגם ה-Fold של סמסונג (צילום: סתיו נמר)
דגם ה-Fold של סמסונג (צילום: סתיו נמר)

עם זאת, החומר של המסך ממש מושך אליו טביעות אצבע, כך שתוך זמן קצר הוא הרגיש מאוד מלוכלך. דבר נוסף ששמתי לב אליו היא העובדה שגם כעת, ניתן להבחין בשקע לרוחב המכשיר - המקום שבו נמצא ציר הקיפול. הוא לא הפריע לתצוגה של המכשיר, אך ניתן היה להבחין בו בזוויות מסוימות. 

דגם ה-Fold של סמסונג (צילום: סתיו נמר)
דגם ה-Fold של סמסונג (צילום: סתיו נמר)

שינוי נוסף במכשיר הוא שילובה של מצלמת הסלפי המוטמעת מתחת למסך (10 מגה פיקסל). ברגע הראשון זה נשמע מבטיח למדי, אך בפועל ניתן עדיין להבחין במיקום החיישן.

אחר כך הגעתי לדגם ה-Flip - שלחלקכם הוא אולי יזכיר את מכשירי הצדפה הישנים. כאשר המכשיר פתוח, גודל המסך שלו עומד על 6.7 אינץ', ועם סגירתו ניתן להבחין במסך חיצוני בגודל 1.9 אינץ'.  מבחינת המימדים - המכשיר די קל (183 גרם) ועבה כשהוא סגור (15.9 מ"מ), אבל סביר להניח שהוא עדיין יכול להיכנס לכיס המכנס. 

דגם ה-Flip של סמסונג (צילום: סתיו נמר)
דגם ה-Flip של סמסונג (צילום: סתיו נמר)

האמת היא, שלא מצאתי שימוש מועיל במיוחד למסך החיצוני והקטן, אם כי הוא יכול להתאים למצבים של קריאת הודעות מבלי לפתוח את המכשיר, או לבדוק את השעה. ייתרון נוסף של המסך הוא האפשרות לצלם את עצמכם באמצעות המצלמה האחורית ולראות את התמונה על המסך.