השריפות בהרי ירושלים: מסתמן הערב (שלישי) כי מקור השריפה בהצתה. יחד עם זאת, יש לציין כי בשירותי הכבאות עדיין ממשיכים בחקירה וזאת לאור העובדה שטרם עלו ממצאים מוחשיים המחזקים את החשד העמום.

נציין כי החל מהבוקר, פעלו חוקרי שריפות מכבאות והצלה ירושלים בבחינת נסיבות האירוע, וטרם נקבעו נסיבות השריפה. אולם לאור העובדה שמוקד הבעירה החל באזור בית מאיר, ובהתחשב בכך שבאזור זה הסיכוי לנוכחות מטיילים נמוך עד אפסי, גוברת ההערכה כי התלקחות במקום שכזה מקורה בהצתה מכוונת.

בתוך כך, נציב כבאות והצלה, רב טפסר דדי שמחי, הכריז כי בתום 52 שעות של לחימה רצופה במוקדי האש, הושגה שליטה מלאה על השריפות בהרי ירושלים. במהלך ימי השריפה פעלו הכוחות בשבעה מוקדים עיקריים, יחד עם 204 צוותי כיבוי ו-20 מטוסי כיבוי ובמבצע השתתפו 1500 לוחמי אש.

עשרה יישובים פונו במהלך ימי השריפה, ובהם: צובה, גבעת יערים, שואבה, רמת רזיאל, איתנים, בית מאיר, שורש, עין ראפה, עין כרם ועין נקובה, פונה בית ספר ובית חולים. כולם חזרו לבתיהם מלבד איתנים ומספר בתים ברמת רזיאל וגבעת יערים.

מוקדם יותר, ראש הממשלה נפתלי בנט, טס מעל למוקד השריפות בהרי ירושלים בדרכו למרכז הארץ מאוגדת עזה ועקב אחר פעולות מטוסי הכיבוי. הוא הודה לטייסים ואמר כי "בשם אזרחי ישראל ובשם ממשלת ישראל, תודה על המסירות והמקצועיות שלכם. אתם עושים עבודה נפלאה, אבל זה לא נגמר עד שזה לא נגמר".