השבוע נורתה רקטה מרצועת עזה אל עבר שטח ישראל, לראשונה מאז סיום מבצע "שומר החומות" והביאה בכך לסיומם של ארבעת חודשי השקט בדרום. בניגוד להתחייבויות של ראש הממשלה נתפלי בנט, לפיהן "מה שהיה הוא לא שיהיה" וכי "דין שדרות כדין ירושלים", הצבא טרם הגיב על הירי. שר הבינוי והשיכון זאב אלקין (תקווה חדשה) שוחח הבוקר (רביעי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב, בתוכניתם ברדיו 103FM, והגיב לדברים. בהמשך, הביע את דעתו על התמונה בה נראה יו"ר האופוזיציה נתניהו יושב על מזוודה בשדה התעופה. 

תחילה, התייחס השר אלקין לדבריו הקשים של ח"כ יואב גלנט (הליכוד) על הממשלה, אותה האשים כי נמנעה מלתקוף בעזה בגלל נחיצותה של מפלגת רע"ם בקואליציה, וביו הייתר אמר כי "מפלגה אסלאמיסטית קיבלה זכות וטו על השיקול הביטחוני". על כך אמר אלקין: "זה הזיה. הממשלה הזאת קיבלה החלטות על תקיפות בעזה וגם החלטות ביטחוניות אחרות, ושום שיקול ביטחוני לא מושפע משיקול פוליטי. אין שום מגבלה פוליטית על קבלת החלטות ביטחוניות. אני מבין את גלנט שמתוסכל מזה שהוא לא שר"

עוד הוסיף השר אלקין: "יש לנו סיבות להחליט מתי אנחנו מגיבים ואיך, כדי שלצד השני יהיה כואב יותר. אנחנו נעשה מה שנכון לביטחונם של אזרחי ישראל". באשר לאפשרות שפעולה צבאית נרחבת תפגום ביציבות הקואליציה, אמר אלקין: "אני לא חושב שיש גורם שרוצה להפיל את הממשלה, אבל אם מישהו, בגלל שנדאג לביטחונם של אזרחי ישראל, ירצה להפיל ממשלה – שיפיל את הממשלה. אני לא חושב שהוא ירוויח מזה משהו פוליטי".

"אני חולק על דעתה של שרת החינוך"

שר השיכון התייחס לניהול משבר הקורונה ההולך ומחריף, כשבין היתר נמתחה ביקורת על התנגדותה של שרת החינוך יפעת שאשא ביטון לאפשר לקיים עמדות חיסון לקורונה בבתי הספר: "יש קמפיין על הראש של שרת החינוך שאני מאוד לא אוהב, היא מציגה עמדה ואפשר לא להסכים איתה. אני חולק על דעתה, אך יש דרך לעשות זאת", קבע. כמו כן, הדגיש כי המחלוקת באשר לחיסון תלמידים בבתי הספר הוא טכני בלבד: "יפעת אמרה שהיא לא מתנגדת לכך שתלמידים יתחסנו בתום הלימודים. אני מאלה שחושבים שבגלל הערך הייחודי של החיסונים, גם אם יש פגיעה בהליך הלימודים, האחד גובר על השני".

הממשלה הכריזה כי היא פועלת ככל שביכולתה על מנת להימנע מהטלת סגר במהלך החגים, אך מדדי התחלואה ממשיכים לעלות ואתמול נחצה רק 8,500 מאומתים ליום, על כך אמר אלקין: "אם נקבל יכולת בקרוב לחסן בני 40 פלוס יש סיכוי ממשי שנוכל להימנע מסגר, אבל אם לא – לא יהיה מנוס". 

בהמשך, הגיב השר לתמונות שהתפרסמנו לאחרונה, המציגות את ראש הממשלה לשעבר ויו"ר האופוזיציה בהווה בנימין נתניהו יושב על מזוודות בדרכו לחופשה משפחתית בחו"ל: "בדרך כלל לא מודלפות תמונות שקשורות לנתניהו, שלא עברו מחשבה, עריכה, בימוי ואח"כ הפצה. הבעיה בתמונה זה המסר שמנוגד למסר של הממשלה, שאמרה להימנע מנסיעות לחו"ל. היה רצוי לדעתי אם יו"ר האופוזיציה היה מצטרף למאמץ הזה, ולא מעביר מסר הפוך. אבל זכותו".

כמו כן, טען כי הקמפיינים נגד חברי מפלגתו מגיעים מסביבתו של יו"ר האופוזיציה: "נתניהו לא עושה חשבון, ראיתי ציוצים ברמה מאוד נמוכה מטוויטר הרשמי של הליכוד נגדי. אני חושב שבנימין נתניהו וסביבתו הקרובה ירדו מאוד נמוך בניסיון להילחם בנו, כי הם יודעים שבגללנו היום נתניהו לא רה"מ. מכאן רמת השנאה האישית לכל אחד ואחת מאיתנו".