צה"ל הודיע כי אזעקת צבע אדום הופעלה היום (שני) בעוטף עזה. האזעקה נשמעה בעיר שדרות ובאיבים, ניר עם וארז. מצה"ל נמסר כי  זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לעבר שטח ישראל שיורט על ידי כיפת ברזל.

יצוין כי מדובר ברקטה הראשונה שנורתה משטח העוטף מאז מבצע "שומר החומות" בחודש מאי האחרון.

ממד"א נמסר כי נכון לשעה זו לא התקבלו דיווחים על נפגעים.

בעקבות הירי אמר אופיר ליבשטיין, ראש המועצה האזורית שער הנגב: "זהו הירי הראשון מאז מבצע 'שומר החומות' שהסתיים לפני כחודשיים. עד כה המבצע הוכיח את עצמו ואני מקווה ומצפה ממדינת ישראל שתדע גם היום לשמר את ההרתעה שהתבססה בסיום המבצע. כל ירי, גם אם הוא מיורט, משבש את השגרה, על אחת כמה וכמה בשעות שהילדים במסגרות הקיץ ולא עם ההורים בבתים. לשמחתנו ולצערנו, הצוותים החינוכיים בישובי המועצה מנוסים בהתמודדות חינוכית מסוג זה ובשעות אלו הם מסייעים לילדים לחזור לשגרת היום בצורה מיטבית ובריאה. אני מצפה מממשלת ישראל לעשות כל שניתן כדי להבטיח את השקט באזורנו".

יצוין כי עוד לפני הירי לוחמי ימ"ס ומג"ב שפעלו הלילה למעצר מבוקש בפעילות טרור בלב מחנה הפליטים ג'נין, נתקלו באש כבדה שנפתחה לעברם מטווח קצר על ידי מספר רב של פלסטינים. אין נפגעים לכוחותינו.

כוחות המסתערבים של מג"ב השיבו באש לעבר היורים וניטרלו אותם, כאשר לפי דיווחים פלסטינים כמה מחבלים נפגעו. ככל הנראה מדובר בארבעה הרוגים פלסטינים ושלושה פצועים, כאשר שתי גופות נלקחו על ידי הכוח. מהמשטרה נמסר כי אין נפגעים לכוחותינו וכי המסתערבים השלימו את המעצר.

במערכת הביטחון טוענים כי במעצר המבוקש סוכל פיגוע מיידי, כאשר היעד היה במהלך תכנון והוצאה לפועל של פיגוע, ככל הנראה בהכוונה מחמאס.