נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר היום (חמישי) כי פסיקת בית המשפט העליון בדבר איסור הפלות בטקסס "היא תקיפה חסרת תקדים בזכויות החוקתיות של אישה".

ביידן הוסיף כי למרות שהפסיקה אינה המילה האחרונה לגבי מה שהוא כינה חוק מדינה "קיצוני", הוא הפנה את הממשלה הפדרלית לבדוק כיצד היא יכולה "להבטיח שלנשים בטקסס תהיה גישה להפלות בטוחות וחוקיות".

בתוך כך, בית הנבחרים האמריקאי יצביע על חקיקה שתמנע ממדינות לחוקק תקנות מגבילות נגד הפלות, כמו זו שאושרה השבוע בטקסס, כך אמרה הדוברת ננסי פלוסי. היא הוסיפה כי החוק בטקסס "מעביר אסון לנשים, במיוחד לכאלו ממעמד נמוך", וכי הצעת חוק דמוקרטית תובא לדיון בבית הנבחרים במלואו עם שובו מההפסקה ב-20 בספטמבר. 

כזכור, חוק דרקוני חדש שאוסר על הפלות אחרי השבוע השישי להיריון נכנס לתוקפו השבוע בטקסס. על פי החוק החדש, עליו חתום המושל הרפובליקני גרג אבוט, נאסר על רופאים לבצע הפלות אם הם זיהו "פעימת לב עוברית עבור הילד שעדיין לא נולד", אלא אם מדובר במקרה חירום.

החוק גם קובע כי לא רשויות המדינה הן שיפעלו נגד רופאים ומרפאות, אלא האזרחים. כך יוכלו להגיש תביעות אזרחיות נגד מי שמבצעים הפלות או מסייעים להן והפיצויים על כל הפלה יכולים לעמוד על עשרת אלפים דולר לפחות.